رپرتاژ خبری

کسب 4 امتیاز قطعی برای مصاحبه دکتری 1402

 

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری(phdphd.org) و بر اساس اعلام سازمان سنجش ، مصاحبه دکتری 1402، دکتری 50 درصد نمره و آزمون کتبی نیز 50 درصد نمره قبولی شما را شامل میشود. از 50 درصد نمره مصاحبه ، 20 درصد آن سهم سوابق آموزشی – پژوهشی و فناوری و 30 درصد آن سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی است. در مصاحبه دکتری منظور از سوابق آموزشی همان معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل ، برگزیدگان المپیاد های علمی دانشجویی ، مدرک زبان معتبر و تدریس در مراکز دانشگاهی می باشد.

از مهمترین پارامترهای روانی موثر در نتایج مصاحبه همراه داشتن مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه دکتری 1402دکتری و داشتن اعتماد به نفس کافی در روز مصاحبه است. بله اعتماد به نفس مهم است. ممکن است یک داوطلب به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی نمره پایین تر از حق خودش دریافت کند. از این رو لکنت زبان های زیاد، ترس غیر قابل کنترل و از این دست نشانه ها که تداعی گر اعتماد به نفس پایین هستند می تواند در امتیازدهی تاثیر منفی ایجاد کند بنابراین توصیه می شود پیش از هرچیز این جنبه روانی را درخود تقویت کنید. حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید. خلوت کردن با خداوند قبل از مصاحبه بسیار آرامش بخش است. بدانید که ۵ دقیقه اول مصاحبه بسیار مهم است. پس اقتدار، متانت و اعتماد به نفس خود را در این ۵ دقیقه به رخ بکشید.
مشاوره ضبط شده مصاحبه دکتری (براساس آخرین تغییرات شاخص های مصاحبه دکتری 1402)


کتاب علمی برگرفته از پایان نامه ، به راحتی میتواند امتیاز مصاحبه دکتری افزایش داده و تاثیر مثبتی بر استاد مصاحبه کننده داشته باشد. اساتید و پذیرفته شدگان آزمون دکتری به شدت توصیه می کنند روز مصاحبه کتاب تالیفی برگرفته از پایان نامه را به همراه داشته باشید. برای مصاحبه دکتری لازم نیست که کتاب خود را در تعداد بالا مثلاً ۱۰۰۰ جلد چاپ کنید. می توانید کتاب خود را درتعداد کمتری مثلا 5 یا 10 جلد چاپ نمایید. البته دقت کنید در شناسنامه کتاب تیراژ ۱۰۰۰ جلد درج شود. کتاب با اخذ مجوز چاپ از وزارت ارشاد ، شابک ISBN از اداره شابک و فیپا از کتابخانه ملی، درسایت رسمی وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ایران ثبت و اعلام وصول می شود و دارای همه ی امتیازات لازم جهت ارائه در مصاحبه دکتری خواهد بود.
جهت دریافت مشاوره رایگان ، به شماره 09306406058 پیام دهید تا مشاوران پایگاه آزمون دکتری راهنماییتان کنند.
حتما پیشنهاد میکنیم مزایای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب را مطالعه کنید.
⭐ ⭐ ⭐با موافقت ناشر ، برای داوطلبانی که مشکل مالی دارند، امکان پرداخت اقساطی فراهم شده است. ⭐ ⭐ ⭐