رپرتاژ خبری

ارمنستان و ترکیه؛ دو مقصد محبوب برای نوروز 1402

نوروز یکی از بهترین زمان‌های سال برای سفر است؛ چه سفر خارجی و چه سفر داخلی. سفرهای نوروزی برای خانواده‌های ایرانی همواره موقعیتی بوده تا خستگی یک سال کار و تحصیل را از خودشان دور کنند تا بتوانند برای سال جدید با روحیه و انرژی بیشتری به جریان زندگی بازگردند.
سفرهای خارجی یکی از گزینه‌هایی است که ایرانیان برای تعطیلات نوروز در نظر می‌گیرند و با توجه به در دسترس بودن شهرهای کشور ترکیه و محبوبیتی که بین ایرانیان دارد، افراد زیادی برای تهیه تور ترابزون در نوروز اقدام می‌کنند.. کشور ارمنستان نیز همین شرایط را دارد. در دسترس است و زیبایی آن برای همه واضح شده است. این کشور نیز همواره جزو گزینه‌های مورد بررسی ایرانیان برای سفر نوروزی است و بسیاری از افراد، تور ارمنستان نوروز 1402 را به عنوان گزینه نهایی خود انتخاب می‌کنند.
در این مطلب قصد دارید در خصوص دو مقصد محبوب برای سفرهای نوروزی صحبت کنیم که اگر قصد دارید گزینه تور ارمنستان نوروز 1402 یا تور ترابزون را برای خانواده خود در نظر بگیرید، با آگاهی بهتری اینکار را انجام دهید.

تور ارمنستان نوروز 1402
یکی از زیباترین کشورهای اطراف ایران، ارمنستان است. این کشور که قدمت زیادی دارد، مناظر طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و با توجه به این که مرزهای زمینی بزرگی با ایران دارد، همواره جزو گزینه‌های اصلی برای سفرهای نوروزی است. تور ارمنستان نوروز 1402 ، برای شما هم می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.
پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ارمنستان، ایروان است. که به احتمال زیاد اگر با تور ارمنستان نوروز 1402 به این کشور سفر کنید، به این شهر خواهید رفت. ایروان نقاط دیدنی بسیاری دارد که می‌توانید در کنار لذت بردن از طبیعت بکر، از آن‌ها نیز دیدن کنید.


خوشبختانه بهترین زمان برای سفر به ارمنستان، بهار است. که این زمان مصادف شده با تعطیلات نوروز در ایران. به همین علت گزینه تور ارمنستان نوروز 1402 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر شما در تعطیلات باشد. در این فصل، طبیعت ارمنستان خیره‌کننده است. درختان همگی شکوفه دارند و اگر به عکاسی علاقه داشته باشید، می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی در طبیعت ثبت کنید. همچنین آب و هوای ارمنستان در بهار بسیار مطلوب و معتدل است و آرامشی مثال‌زدنی برای شما به ارمغان خواهد آورد.
در صورتی که ارمنستان را به عنوان مقصد سفر خود در نوروز 1402 انتخاب کردید، حتما از این نقاط دیدنی بازدید کنید:
– صومعه گغارد
– کلیسای جامع زوارنتوس
– معبد گارنی
– دریاچه سوان

ایران و ارمنستان مرزهای زمینی بسیاری با یکدیگر دارند و همین موضوع موجب می‌شود که مدل‌های مختلفی برای انتخاب تور ارمنستان نوروز 1402 پیش روی شما باشد. می‌توانید سفر زمینی را انتخاب کنید که معمولا با اتوبوس یا قطار انجام می‌شود و یا سفر هوایی را به عنوان گزینه نهایی در نظر بگیرید که با هواپیما انجام می‌شود و ساده‌تر است اما ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.
سفر به ارمنستان نیاز به ویزا ندارد! شاید عجیب باشد ولی با توجه به توافقاتی که دو کشور با هم داشته‌اند، مسافران می‌توانند با داشتن پاسپورت معتبر، وارد خاک ارمنستان شوند. همین موضوع موجب این می‌شود که هزینه تور ارمنستان کمی پایین باشد و شما ساده‌تر به این کشور سفر کنید.

تور ترابزون، لذت‌بخش برای تعطیلات نوروز 1402
ترابزون شهری ساحلی است و در کنار دریای سیاه واقع شده است. آب و هوای این شهر معمولا شرجی است و رطوبت زیادی دارد. اما در فصل بهار که مصادف با تعطیلات نوروز 1402 است، آب و هوای این شهر معتدل و مطلوب می‌شود. همین امر موجب می‌شود که تور ترابزون 1402 یک گزینه منطقی و مطلوب برای سفر در نوروز باشد؛ البته اگر قصد دارید ترکیه را به عنوان کشور مقصد انتخاب کنید!
ترابزون یکی از شهرهای قدیمی ترکیه است که زمانی در مسیر جاده ابریشم بوده و به همین علت تاجران زیادی در شهر رفت و آمد داشته‌اند. همین موضوع موجب شده که فرهنگ‌های مختلفی در ترابزون دیده شود. این تنوع فرهنگی می‌تواند یک جاذبه بسیار خوب برای این شهر باشد. در تور ترابزون، می‌تواند با مردم بسیاری با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید.
در صورتی که ترابزون را به عنوان مقصد انتخاب کردید و به این شهر در تعطیلات نوروز 1402 سفر کردید، حتما از این نقاط گردشگری دیدن کنید:
– موزه ایا صوفیه
– عمارت آتاترک ترابزون
– دریاچه اوزون گل
– بزتپه ترابزون
– موزه ترابزون

ترابزون شهر به نسبت کوچکی است و بسیاری از نقاط گردشگری تاریخی آن در طبیعت واقع شده‌اند. می‌توانید با بازدید از این نقاط تاریخی، از طبیعت نیز نهایت لذت را ببرید.
فاصله ترابزون تا ایران به نسبت کم است. همین موضوع موجب می‌شود که تور ترابزون به نسبت باقی تورها، گاهی قیمت بهتری داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که پرواز مستقیم از تهران به سمت ترابزون وجود ندارد و در صورتی که تور هوایی خریداری می‌کنید، باید به آنکارا یا استانبول رفته و بعد مسیر خود را به سمت ترابزون تغییر دهید. در تور زمینی ترابزون این موضوع وجود ندارد.

جمع‌بندی
برای تعطیلات نوروز 1402، مقاصد مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید. ارمنستان یا شهرهای ترکیه می‌توانند گزینه‌های اقتصادی و مناسب برای سفرهای خانوادگی باشند و همچنین در دسترس شما نیزز هستند. پیشنهاد می‌کنیم هدف از سفر را به خوبی مشخص کنید و بعد بر اساس آن تصمیم بگیرید.
در حال حاضر آژانس‌های مسافرتی بسیاری آمادگی دارند تا در نوروز 1402 در کنار شما باشند و سفر شما را تسهیل کنند. از طریق این آژانس‌های مسافرتی و با توجه به فهرست محصولاتشان، می‌توانید تور ارمنستان نوروز 1402 یا تور ترابزون را رزرو کرده و در تعطیلات با خیالی آسوده به سفر بروید و از زمان خود بیشترین بهره و بهترین لذت را ببرید.
آژانس مسافرتی تایسیز پرواز پارسیان آماده است تا برای سفری دلچسب به ترکیه یا ارمنستان شما را همراهی کند. با استفاده از شماره 02145813 در ارتباط باشید.