اخبار گردشگری, اخبار ویژه

مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند با جوایز میلیونی

اگر اهل سفر هستید و به نوشتن هم علاقه مند هستید، خوبه که مهارت خودتونو در نوشتن سفرنامه محک بزنید و جایزه هم بگیرید .

در مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند فقط کافیه سفرنامه شما پذیرفته بشه، شما 250 هزار تومان جایزه می گیرید و اگر در مسابقه مقام بیارید، جوایز 5 تا 50 میلیونی به شما تعلق می گیره .

مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند در چه محورهایی برگزار می‌شود؟
سفرنامه نویسی دست‌مایه خوبی برای ترویج و توسعه فرهنگ سفر است که این موضوع خود یکی از دغدغه‌های همیشگی لست سکند بوده و هست. این بار لست سکند، مسابقه سفرنامه نویسی خود را در چند بخش مختلف پیش می‌برد تا سفرنامه‌ها در بهترین و درست‌ترین حالت خود به دست داوران برسند و در بخش درستی قرار بگیرند تا عدالت در داوری، به‌خوبی در حق همه شرکت‌کننده‌ها رعایت شود.
همان طور که می‌دانید، طرز نوشتن یک سفرنامه با طرز نوشتن یک بلاگ کاملا متفاوت است. این مورد را می‌توانید با مطالعه مطالب بلاگ لست سکند و چند سفرنامه از میان سفرنامه‌هایی که در سایت لست سکند وجود دارند، متوجه شوید. حال این تفکیک بخش‌ها به چه صورت است و چه نفعی برای شرکت‌کنندگان در مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند دارد؟
به‌طور کلی نویسندگان سفرنامه را می‌توانیم به دو گروه تقسیم کنیم که شامل افراد مبتدی و افراد حرفه‌ای می‌شوند. به همین منظور، برای اینکه داوری آثار با دقت بیشتر و بهتری انجام شود و امور مربوط به داوری هم کاملا عادلانه پیش بروند، دو بخش، یکی برای ارسال آثار افراد مبتدی و دیگری مختص ارسال آثار افراد حرفه‌ای در نظر گرفته شده است که می‌تواند برای پیش‌برد اهداف بعدی بسیار کمک‌کننده باشد.
طبیعی است افرادی که در بخش سفرنامه حرفه‌ای شرکت می‌کنند و سفرنامه‌هایشان را برای این قسمت می‌فرستند، جوایز وسوسه‌انگیزتری هم دارند، اما خب داوری آثار آن‌ها هم سخت‌گیرانه‌تر انجام می‌شود.
با این حال، بخش‌های تفکیکی مسابقه فقط به این دو قسمت و دو بخش تقسیم نمی‌شوند و برای اینکه جزئیات با دقت بیشتر و ریزبینانه‌تر بررسی شوند، سفرنامه‌های داخلی از سفرنامه‌های خارجی نیز جدا می‌شوند. یعنی افرادی که به سفرهای داخلی بروند و سفرنامه آن را می‌نویسند از آن‌هایی که سفرنامه سفرهای خارجی‌شان را نوشته‌اند، تفکیک می‌شوند.
در مجموع، بخش‌های مسابقه به شکل زیر تقسیم‌بندی می‌شوند که جوایز نیز بر اساس همین خواهند بود. فراموش نکنید که یک بخش دیگر هم وجود دارد که برای سفرنامه‌های صوتی در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید سفرنامه‌های خود را در صورت تمایل، برای این بخش ارسال کنید تا با بررسی و داوری آن‌ها، نتایج مشخص شوند.
سفرنامه نویسی مبتدی (مقصد داخلی): سفرنامه‌هایی که برای داخل ایران هستند و آن‌ها را سفرنامه‌نویسان تازه‌کار یا مبتدی نوشته‌اند.
سفرنامه نویسی مبتدی (مقصد خارجی): سفرنامه‌هایی که برای خارج از ایران هستند و توسط سفرنامه‌نویسان مبتدی نوشته شده‌اند.
سفرنامه نویسی حرفه‌ای (مقصد داخلی): سفرنامه‌هایی که برای مقاصد داخلی ایران هستند و توسط افراد حرفه‌ای نوشته می‌شوند.
سفرنامه نویسی حرفه‌ای (مقصد خارجی): سفرنامه‌هایی که مقاصد آن‌ها خارجی است و توسط سفرنامه نویس‌های حرفه‌ای نوشته می‌شوند.

سفرنامه صوتی: اگر امکان ضبط سفرنامه‌های صوتی را دارید، این سبک جدید هم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد تا بتوانید سفرنامه صوتی خود را ارسال کنید.

جوایز مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند
خبر خوب این دوره از مسابقه این است که در نهمین دوره مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند، سعی کردیم جایزه‌های هیجان انگیزی در نظر بگیریم که خستگی از تنتان دربرود. به این صورت که به جز برندگان که در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان جایزه برایشان در نظر گرفته‌ایم، تعدادی جایزه قرعه کشی هم داریم با جوایز حیرت‌انگیزی مثل تورهای لوکس استانبول و آنتالیا. همچنین به سایر شرکت کنندگانی که سفرنامه‌شان در لست سکند تایید می‌شود ولی جایزه برنده نشده‌اند، کد تخفیف 250 هزار تومانی اعتبار خرید از سایت لست سکند تعلق می‌گیرد. بنابراین، در انتهای مسابقه، کسی دست خالی نمی‌ماند. امّا جایزه برندگان عبارت است از:
سفرنامه نویسی حرفه‌ای
نفر اول سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): 50 میلیون تومان
نفر اول سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): 25 میلیون تومان
نفر دوم سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): 35 میلیون تومان
نفر دوم سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): 20 میلیون تومان
نفر سوم سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): 25 میلیون تومان
نفر سوم سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): 15 میلیون تومان
سفرنامه‌نویسی مبتدی
نفر اول سفرنامه مبتدی (خارجی): 10 میلیون تومان
نفر اول سفرنامه مبتدی (داخلی): 6 میلیون تومان
نفر دوم سفرنامه مبتدی (خارجی): 8 میلیون تومان
نفر دوم سفرنامه مبتدی (داخلی): 4.5 هزار تومان
نفر سوم سفرنامه مبتدی (خارجی): 6 میلیون تومان
نفر سوم سفرنامه مبتدی (داخلی): 3 میلیون تومان
سفرنامه نویسی صوتی
نفر اول: 5 میلیون تومان
نفر دوم: 4 میلیون تومان
نفر سوم: 3 میلیون تومان
جوایز غیر برنده‌ها در مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند
برای تمامی کسانی که اثری در مسابقه ثبت می‌کنند نیز کد تخفیف ۲۵۰۰۰۰ تومانی استفاده از خدمات تورهای مسافرتی آنلاین لست سکند در نظر گرفته شده است که هر شخص تا ۳ ماه بعد از انتشار سفرنامه خود، مجاز به استفاده از این تخفیف خواهید بود.
علاوه بر هدایای برندگان، از بین سایر شرکت کنندگان قرعه کشی انجام می‌شود و اسپانسرهای مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند، آویسا، مقتدر سیر تابان، سلام پرواز، آریو پرواز، پرنده مهاجر، مانیا پرواز و سپهران سیر، 4 تور آنتالیا لوکس، 2 تور استانبول لوکس، 1 تور تفلیس و 1 تور هند لوکس، برای 8 زوج در نظر گرفته‌اند. در صورتی که در قرعه کشی تورها برنده شوید، انتخاب تاریخ سفر و هتل با آژانس مسافرتی اسپانسر و لست سکند خواهد بود.

علاوه بر جوایز یاد شده، ۸ تور کاملا رایگان برای ۱۶ نفر ( هر نفر با یک همراه به صورت رایگان ) از طرف اسپانسرهای مسابقه (آژانس های مسافرتی مقتدرسیر تابان، سپهران سیر، سلام پرواز، پرنده مهاجر ، آویسا الهه باستان، مانیا پرواز و آریو پرواز قرن) بین شرکت کنندگان قرعه کشی خواهد شد.
از تاریخ‌ برگزاری تا اعلام نتایج مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند
برای اینکه مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند در بهترین حالت خود انجام شود و پیش برود، بازه‌ای چند ماهه را برای ارسال آثار و داوری در نظر گرفته‌اند. در این فاصله زمانی، افراد در صورت تمایل می‌توانند سفر کنند و از مسافرتی که داشته‌اند، سفرنامه بنویسند. در هر حال بهتر است که تاریخ‌های مهم در رابطه با مسابقه سفرنامه نویسی را بدانید:
شروع مسابقه:  ۴ خرداد
پایان مسابقه: ۳۰ مهر
مهلت ارسال: ۳۰ مهر
پایان داوری: دهه دوم آبان

اعلام نتایج: دهه سوم آبان

منبع : لست سکند