اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

هم ساکن جزیره‌ای در ایتالیا بشوید و هم ۱۵ هزار یورو پاداش بگیرید

 

اگر همیشه آرزوی زندگی در یک جزیرۀ زیبا و خلوت را داشتید، اکنون این فرصت به دست آمده: مقامات ایتالیا به افرادی که به جزیرۀ ساردینیا نقل مکان کنند ۱۵ هزار یورو پاداش می‌دهند.

این جزیره که دومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه محسوب می‌شود و برای سواحل شنی، آسمان آبی و آب‌های فیروزه‌ایش مشهور است، اکنون با مشکل جدی کاهش جمعیت روبروست.

به همین دلیل دولت ایتالیا برای حل این مشکل، یک بودجۀ ۴۵ میلیون یورویی به عنوان کمک هزینۀ جابجایی برای افرادی در نظر گرفته که سکونت در ساردینیا را برگزینند.

زیرا بسیاری از جوانان آن برای یافتن کار به خارج از این کشور مهاجرت کرده‌اند. به همین دلیل دولت ایتالیا برای حل این مشکل، یک بودجۀ ۴۵ میلیون یورویی به عنوان کمک هزینۀ جابجایی برای افرادی در نظر گرفته که سکونت در ساردینیا را برگزینند.

اما اگر مایل به انجام چنین کاری هستید، پیشنهاد می‌شود قبل از بستن چمدانهایتان به نکات زیر توجه کنید:

اول اینکه برای استفاده از این کمک هزینه مالی، باید بطور کامل به شهر ساردینیا نقل مکان کنید؛ جایی که در حال حاضر کمتر از ۳ هزار نفر جمعیت دارد.

دیگر اینکه، دولت به همه متقاضیان رقم کامل ۱۵ هزار یورو را نمی‌دهد و رقم کمک مالی دریافتی نیز نمی‌تواند بیشتر از نیمی از کل هزینۀ خرید یا بازسازی خانه مربوطه در ساردینیا باشد.

دریافت کنندگان این کمک مالی نیز باید در ملک جدید خود بصورت تمام وقت زندگی کنند و ظرف ۱۸ ماه پس از ورود به این جزیره، باید برای اقامت دائم در ساردینیا ثبت نام کنند.

منبع : یورونیوز