رپرتاژ خبری

پیکاپ ویزای کانادا

مهاجرت به کانادا امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. کانادا دومین کشور پهناور جهان جزو پیشرفته‌ترین کشورها محسوب می‌شود. این کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی، سطح آموزشی و غیره از درجه بالایی برخوردار است.
برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزا نیاز است متقاضیان به سفارت کانادا مهاجرت کنند. از سال 84 تاکنون سفارت کانادا در ایران، همینطور سفارت ایران در کانادا به دلیل مسائل دیپلماتیک به حالت تعلیق درآمده است. بنابراین اشخاصی که قصد مهاجرت به کانادا و مراجعه به سفارت کانادا را دارند، باید به کشور ترکیه یا امارات سفر کنند.
این سفرها هزینه‌های زیادی را به اشخاص تحمیل می‌کند. به همین دلیل یک روش برای کاهش هزینه‌های ناشی از سفر به ترکیه یا دبی استفاده از روش پیکاپ ویزای کانادا است. در ادامه با ما همراه باشید که اطلاعات دقیق و جامعی درباره پیکاپ کانادا در اختیارتان قرار دهیم.

پیکاپ ویزای کانادا چیست

با توجه به تعلیق فعالیت‌های سفارت کانادا در ایران افرادی‌که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، برای اخذ ویزا باید برای مراجعه به سفارت کانادا به یکی از کشورهای ترکیه یا امارات سفر کنند. این سفرها هزینه‌های زیادی را به هزینه‌های ناشی از مهاجرت می‌افزایند.
یک راه برای کاهش این هزینه‌ها استفاده از خدمات شرکت‌ها یا موسساتی است که به‌عنوان وکیل قانونی شما به اخذ ویزای مهاجرتی کانادا اقدام می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا

زمانی‌که شما به یک موسسه یا شرکت وکالت می‌دهید که برای اخذ ویزای مهاجرت به کانادا از جانب شما مراحل لازم را طی کند، باید مدارکی را در اختیار آنها قرار دهید. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:
• یکی از مدارک مورد نیاز که باید به این موسسات ارائه دهید، پاسپورت یا گذرنامه شماست؛
• ارائه مدارک هویتی مانند اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه از دیگر مدارک الزامی جهت این امر است؛
• ارائه اصل و کپی کارت ملی برای پیکاپ ویزا ضروری است؛
• یکی‌دیگر از مدارک ضروری برای ارائه به موسسه مربوطه اسناد سفر محسوب می‌شود؛
• لازم است که کپی پیوست ایمیلی که از جانب سفارت به منظور پذیرش صدور ویزا دریافت کرده‌اید به موسسه ارائه دهید؛
• تکمیل فرم وکالتنامه برای اخذ ویزا از جانب موسسه‌ای که به ان مراجعه کرده‌اید الزامی است.
 برای اثبات تمکن مالی لازم است که یک پرینت بانکی از موجودی و گردش حساب 6 ماه اخیر خود تهیه کنید. برای این‌کار باید از رییس بانکی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید بخواهید در سربرگ مخصوص بانک اطلاعات شما را مهر و امضا کند.
سربرگ بانک باید اطلاعاتی نظیر آدرس، شماره تماس، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات کاربردی را داشته باشد.
مراحل لازم برای پیکاپ ویزای کانادا
پس از اینکه مدارک لازم برای پیکاپ ویزا را تهیه کردید، لازم است مراحلی را طی کنید. در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

بررسی دقیق مدارک

توجه داشته باشید که هرگونه نقص در مدارک ارسالی فرآیند اخذ ویزا و مهاجرت شما را با تاخیر مواجه خواهد کرد. در برخی شرایط نیز اگر مدارک شما ناقص باشد یا مشکلی وجود داشته باشد، ممکن است با دستور رد ویزا روبرو شوید.
پس بهترین راه بررسی دقیق و چندباره مدارک و اسناد ارسالی است. اگر پس از تحویل مدارک به وکیل قانونی خود متوجه مشکل یا نقصی در مدارک شدید، حتما ایشان را در جریان نواقص یا مشکل قرار دهید.

امضای اسناد سفر

اسناد سفر خود را امضا کنید. لازم است که افراد بالای 16 سال در قسمتی که برای امضا در صفحه سوم از پاسپورت مشخص شده است، نام خود را به‌همراه امضا با جوهر وارد کنند. صفحه دوم از پاسپورت قبلا به‌صورت الکترونیکی امضا شده است و نیازی به امضا در صفحه دوم نیست.
برای کودکان زیر 16 سال امضای صفحه سوم از پاسپورت الزامی نیست. نکته مهمی که باید به‌خاطر بسپارید این است که هرگز پاسپورت کودکان خود را امضا نکنید. امضای پاسپورت کودکان آن‌ را فاقد اعتبار می‌کند.
آدرس و شماره تماس
لازم است که در صفحه چهارم از اسناد سفر خود آدرس دقیق، شماره تماس ثابت، شماره همراه و شماره یک شخصی را که با شما سفر نمی‌کند، وارد کنید.
پس از اینکه شما مدارک لازم را برای اخذ ویزای مهاجرت به کانادا فراهم کردید، نوبت به مراجعه حضوری، انجام مصاحبه و تست بیومتریک می‌رسد. پس از اینکه تمامی مراحل به خوبی انجام شود و اخذ ویزای شما قطعی باشد، پیامی مبنی بر پذیرش ویزا دریافت خواهید کرد.
برای دریافت ویزا دیگر نیازی به مراجعه حضوری شما نیست. کافی است به یکی از موسساتی که خدمات پیکاپ ویزا انجام می‌دهند، مراجعه کنید. شما باید به این موسسه وکالت قانونی دهید که مسئول رسیدگی به امور اخذ ویزای شما باشند.
تقریبا دو الی سه هفته پس از دریافت پیام پذیرش سفارت کانادا ویزای شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

مزایای پیکاپ ویزای کانادا

به دلیل عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران متقاضیان مهاجرت مجبور هستند به کشورهایی مانند ترکیه یا امارات سفر کنند. این سفر بسیار زمان‌بر و پرهزینه است. استفاده از خدماتی مانند پیکاپ مزایایی را برای مهاجران به‌همراه دارد که در این قسمت ذکر می‌کنیم.

صرفه‌جویی در زمان

سفر به کشورهایی مانند ترکیه یا امارات برای اخذ ویزا نیازمند صرف زمان زیادی است. این زمان ممکن است آسیب‌هایی را به درآمد و فعالیت شغلی افراد وارد کند. از‌این‌رو بهره‌مندی از خدمات شرکت‌هایی که مسئولیت چنین فعالیتی را عهده‌دار می‌شوند، بسیار به‌صرفه است.

صرفه‌ جویی در هزینه

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند برای اخذ ویزا باید به سفارت کانادا در ترکیه یا امارات سفر کنند. این سفر بسیار پرهزینه خواهد بود. تهیه بلیط هواپیما، حمل‌و‌نقل در داخل این کشورها و اقامت در هتل مواردی از هزینه‌های سفر برای اخذ ویزا محسوب می‌شوند.
از این‌رو پیکاپ ویزا بهترین راه برای اخذ ویزای کانادا محسوب می‌شود.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا

جدول هزینه های پیکاپ ویزا در شهرهای استانبول، آنکارا، ابوظبی و دبی به شرح زیر است:

نکات ضروری برای پیکاپ ویزای کانادا

اگر تحت شرایطی اطلاعات شما اعم از آدرس منزل یا شماره تماس شما تغییر کند، بهتر است خودتان با قلم روی اطلاعات قدیمی را خط بزنید و اطلاعات جدید را وارد کنید. همینطور این امکان برای شما فراهم است که اطلاعات خود را در قسمت خالی از متن در صفحه چهارم از پاسپورت اضافه کنید.
اگر فضای کافی برای به‌روزرسانی اطلاعات در صفحه چهارم از پاسپورت شما وجود ندارد، اطلاعات جدید را در یک کاغذ جداگانه بنویسید و آن‌را در صفحه چهارم از پاسپورت خود منگنه کنید یا با چسب بچسبانید. به‌هیچ عنوان کاغذ را به صفحه پاسپورت خود پیوست نکنید.
از انجام اعمال زیر به‌عنوان به‌روزرسانی اطلاعات خود در پاسپورت اکیدا خودداری کنید:
• پوشش متن قبلی
• نوشتن روی متن قبلی
• استفاده از غلط‌گیر
انجام این اعمال سند سفر شما را بی‌اعتبار می‌کند.

کشورهایی که خدمات پیکاپ ویزای کانادا در آنها انجام می شود

به دلیل تعلیق فعالیت سفارت کانادا در ایران خدمات پیکاپ ویزا در کشورهایی مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و آذربایجان انجام می‌شود. اغلب کشورهای ترکیه و امارات برای چنین فعالیتی مورد تایید بوده است. زمان و هزینه لازم برای خدمات پیکاپ در هریک از این کشورها متفاوت است.
افراد بهتر است با بررسی زمان و سرمایه خود مناسب‌ترین کشور را برای استفاده از خدمات پیکاپ انتخاب کنند.

پیکاپ ویزای کانادا در ترکیه

خدمات پیکاپ ویزا در کشور ترکیه در دو شهر استانبول و انکارا ارائه می‌شود. خدمات ارائه شده توسط این کشور تاکنون بسیار مفید و قابل توجه بوده است.

پیکاپ ویزا در استانبول

به‌طور معمول روزانه یک پرواز رفت‌وبرگشت از استانبول به تهران وجود دارد. شما کافی است یک‌بار برای مصاحبه و تست بیومتریک به استانبول سفر کنید. پس از ارسال نامه پذیرش ویزا از جانب سفارت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شما برای اخذ ویزا وجود نخواهد داشت.
بهتر است بقیه مراحل را به وکیل قانونی خود بسپارید. این روش بسیار کم‌هزینه‌تر از مراجعه حضوری شما به سفارت کانادا در استانبول خواهد بود.

پیکاپ ویزا در آنکارا

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که سفارت کانادا در آن قرار دارد آنکارا است. معمولا بین پروازهای رفت و برگشت از تهران به آنکارا یک وقفه دو الی سه روزه وجود دارد. حال شما فرض کنید برای مصاحبه و انجام تست بیومتریک به آنکارا سفر کرده‌اید؛ علاوه‌بر زمان زیادی که باید صرف این سفر کنید هزینه‌هایی را نیز باید برای اقامت در هتل‌های آنکارا در نظر بگیرید.
از این‌رو با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه می‌رسید که استفاده از خدمات پیکاپ ویزا بهترین روش است.

پیکاپ ویزای کانادا در امارات

یکی دیگر از کشورهای همسایه که برای مراجعه به سفارت کانادا مورد تایید واقع شده است کشور امارات است. در این کشور سفارت کانادا در دو شهر دبی و ابوظبی قرار دارد. تقریبا شرایط و مدارک یکسانی برای اخذ ویزای کانادا در ترکیه و امارات مورد نیاز است.

پیکاپ ویزا در دبی

اصولا سفر به کشورهای امارات و شهرهای دبی و ابوظبی از تردد کمتری نسبت به ترکیه برخوردار است. به ‌همین جهت فعالیت سفر به امارات و اخذ ویزا با سرعت بیشتری انجام می‌شود. با وجود زمان کمتری که برای سفر به دبی نیاز است هزینه‌های سفر به این شهر در مقایسه با خدمات پیکاپ بسیار بیشتر است.

 

پیکاپ ویزا در ابوظبی

ابوظبی نیز یکی‌دیگر از شهرهای کاناداست که خدمات پیکاپ ویزای کانادا را ارائه می‌دهد. همانطور که در قسمت قبل گفتیم برای تهیه ویزا از کشور امارات زمان کمتری نسبت به ترکیه نیاز است. بهتر است تنها برای مصاحبه و تست بیومتریک به این کشور سفر کنید و سایر مراحل اخذ ویزا را به نماینده قانونی خود بسپارید. در این‌صورت هزینه‌های شما کمتر خواهد شد.

از پیکاپ ویزای کانادا غافل نمانید

استفاده از خدماتی مانند پیکاپ ویزا برای اخذ ویزای مهاجرتی کانادا مزایای زیادی دارد. دو مورد از بارزترین این مزایا صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. از طرفی موسساتی که خدمات پیکاپ ویزا را ارئه می‌دهند شما را در تکمیل و تنظیم مدارک کامل و دقیق راهنمایی خواهند کرد.
با وجود چنین شرایطی امکان خطا و وجود نقص در مدارک تاحد زیادی کاهش می‌یابد. کافی است شما مدارک خود را با دقت تهیه و تنظیم کنید. سپس لازم است برای مصاحبه و تست بیومتریک یا همان انگشت‌نگاری به سفارت کانادا در ترکیه یا امارات سفر کنید.
سفارت کانادا و افسر مهاجرتی مدارک شما را بررسی خواهد کرد. درصورت پذیرش و موافقت با صدور ویزا برای شما پیامی مبنی بر پذیرش دریافت خواهید کرد. در این مرحله نیازی به مراجعه حضوری شما به سفارت وجود ندارد.
کافی است به یکی از موسساتی که خدمات پیکاپ ویزای کانادا را ارائه می‌دهند مراجعه کنید و به آنها وکالت دهید که امور صدور ویزا برای شما را تکمیل کنند. اگر برای مهاجرت به کانادا نیاز به مشاوره یا پشتیبانی دارید، به سایت تراست مراجعه کنید.
در این سایت از خدماتی چون مشاوره رایگان و پیکاپ ویزا بهره‌مند خواهید شد.