رپرتاژ خبری

کدام اتوبوس ها مانیتور دارند؟

تا چند سال پیش سفر با اتوبوس نه تنها طرفدار چندانی نداشت بلکه بسیار خسته کننده و عذاب دهنده هم بود. نشستن مداوم بر صندلی های خشک و غیر قابل انعطاف در مسیر های طولانی خبر از ورم پا و کمر درد شدید می داد. جدای از صدای شدید محیط اطراف که وارد اتوبوس می شد بوی نامطبوع دود موجود در اتوبوس نیز اغلب افراد را از سفر با اتوبوس فراری می داد.
اما با پیشرفت صنعت اتوبوس رانی مشکلات این چنینی برای همیشه حل شده است و امروزه می توان گفت خرید بلیط اتوبوس یکی از گزینه های خوب و راحت برای مسافرت هایی با مسافت کوتاه و بلند است.
علاوه بر تمام موارد ذکر شده امروزه برای اینکه در مسافت های طولانی برای کاهش خستگی مسیر در اغلب اتوبوس ها سیستم صوتی و تصویر و مانیتور های برای تماشای فیلـم قرار داده شده است.
یکی از اتوبوس های دارای امکانات کامل در بین انواع مختلف آن اتوبوس های VIP است که مجهز به انواع امکانات از جمله مانیتور های تصویری می باشد. برای داشتن سفری راحت در مسافت های طولانی توصیه می کنیم که بلیط اتوبوس VIP را تهیه نمائید.
در این مطلب قصد داریم به اتوبوس های دارای مانیتور و انواع مانیتور آن و کیفیت مانیتورها بپردازیم، زیرا در سفر های طولانی تماشای فیـلم واستفاده از مانیتور می تواند برای جلوگیری از سر رفتن حوصله تان انتخاب فوق العاده ای می باشد. در ادامه به معرفی اتوبوس های وی آی پی دارای مانیتور اختصاصی برای هر مسافر خواهیم پرداخت.

بررسی اتوبوس های دارای مانیتور

هزینه بالای بلیط هواپیما سبب شده تا  اتوبوس گزینه مقرون به صرفه ای برای سفر های متفاوت شما باشد. زیرا علاوه بر قیمت مناسب، امروزه اتوبوس ها دارای امکانات فوق العاده ای هستند که در برخی مواقع امکان رقابت با قطار را نیز می توانند داشته باشند. از مهم ترین معیار و امکانات یک اتوبوس مناسب باید به میزان انعطاف پذیری صندلی های آن اشاره کرد.
علاوه بر این تهویه مناسب هوا، داشتن آبسرد کن؛ سیستم گرمایشی سرمایشی و جالب تر از همه مانیتور تماشای فیـلم و تلویزیون از امکانات اتوبوس های مختلف است. داشتن مانیتور اختصاصی برای هر اتوبوس از بهترین امکاناتی است که می توان در مسافت های طولانی از آن استفاده کرد. استفاده از مانیتور پخش فیـلم در مسیر های طولانی مانند تهران به اصفهان سفر را بسیار لذت بخش تر می کند. پس اگر قصد این سفر را دارید پیش از خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان مطمئن شوید اتوبوس مورد نظرتان دارای مانیتور های اختصاصی برای هر مسافر است.

اتوبوس اسکانیا

اولین اتوبوس های وی آی پی که به آن خواهیم پرداخت اتوبوس های برند اسکانیا می باشند.
اتوبس های اسکانیا با مدل های 4212 کلاسیک، 4214 کلاسیک سه محوره ، اسکانیا 4212 مارال، 4214 سه محوره مارال و اسکانیا دُرسا در اتوبوس رانی ایران فعالیت می کند. این اتوبوس ها دارای امکاناتی چون صندلی های چرم و لوکس هستند که امکانات تخت شو را دارند. از دیگر امکانات این اتوبوس ها می توان به مانیتور هایی برای تماشای فیـلم و سرگرمی اشاره کرد. در برخی از مدل های این اتوبوس، امکان دسترسی به اینترنت نیز برای مسافران فراهم می شود.  بهترین مدل اتوبوس های اسکانیا اتوبوس مارال می باشد که علاوه بر سایر امکانات، دارای مانیتور های اختصاصی برای هر مسافر می باشند.

مانیتور ها و صفحه نمایش اتوبوس های وی آی پی اسکانیا :

در پشت هر صندلی این نوع اتوبوس ها  مانیتور خاصی برای هر مسافر تعبیه شده است. شما می توانید از این مانیتور برای تماشای فیـلم و شنیدن موسیقی استفاده کنید.
مانیتور های اتوبوس معمولا در آرشیو خود چند فیلـم سینمایی ایرانی و خارجی دارند که می توانید یکی از این دو را برای تماشا انتخاب نمائید. اما از دیگر امکانات این مانیتور ها می توان به قابلیت اتصال به فلش و انواع رابط ها اشاره کرد تا اگر مایل بودید فیلـم های مورد علاقه  خود را تماشا کنید.

 اتوبوس های ولوو

از دیگر اتوبوس هایی که در ایران فعالیت می کنند می توان به برند ولوو اشاره کرد که در مدل هایB7,B9,B12در ایران فعالیت می کند.
 جالب است بدانید جدیدترین مدل ولوو ظرفیت جابه جایی 44 نفر را دارد. علاوه بر این از دیگر امکانات این اتوبوس می توان به امکانات رفاهی چون سیستم سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد. همچنین یخچال، قهوه جوش، رادیو دوربین دنده عقب از دیگر امکانات آن می باشد.  اما مهم ترین امکانات این اتوبوس ها  سیستم صوتی و تصویری می باشد. در این مدل از ولوو نیز برای هر مسافر یک مانیتور جدا گانه وجود دارد که می تواند از آن برای تماشای فیـلم در طول مسیر استفاده کرد. قطعا به دلیل کیفیت بالا و فوق العاده اتوبوس ولوو می توان گفت که کیفیت مانیتور این اتوبوس نیز بسیار بالا می باشد. علاوه بر این داشتن میکروفون و رادیو از دیگر امکانات اتوبوس های VIP  ولوو است.

اگر تمایل دارید تا در سفر خود با اتوبوس از مانیتور های اختصاصی استفاده کنید دقت کنید بلیط اتوبوس شما از اتوبوس های اسکانیا یا ولوو باشد.

اتوبوس مسافر بری مان

مان یا همان اتوبوس های ام ای ان نیز از جمله دیگر اتوبوس های شرکت های اتوبوسرانی ایران هستند.
این اتوبوس ها در مدت زمان کوتاهی که وارد ایران شدند از محبوبت زیادی برخوردار گشته اند. شرکت سازنده اتوبوس مان شرکت های المانی هستند که از لحاظ امنیت بدنه و موتور می توان روی آن حساب کرد. جالب است بدانید اتوبوس های مان از خوش دست ترین اتوبوس های موجود در ایران برای مسافت های طولانی هستند. همچینین این اتوبوس ها از محبوب ترین اتوبوس ها نزد مسافران می باشند زیرا از نظر تجهیزات و مکانات بسیار کامل هستند.
این اتوبوس ها مجهز به دو یخچال، آب سرد کن، کولر، سیستم تهویه مناسب، کپسول آتشنشانی، جعبه کمک های اولیه هستند. وجود صندلی های بسیار راحت برای مسافران سبب شده است تا اتوبوس های مان از انتخاب های مناسب و محبوب مسافرین باشند اما آیا این اتوبوس ها مانیتور دارند؟

اتوبوس های مان در دو نوع معمولی و وی آی پی در حال فعالیت در جاده های ایران هستند. معمولا تمام اتوبوس های نوع وی آی پی داری مانیتورهایی مختص هر مسافر می باشندکه اتوبوس مان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا اتوبوس های معمولی مانیتور دارند؟

قطعا امکانات اتوبوس های وی آی پی با امکانات اتوبوس های معمولی قابل مقایسه نیست. اتوبوس های وی آی پی به دلیل انعطاف پذیری بیشتر صندلی ها و همچنین دارا بودن امکانات متعدد از اتوبوس های پر طرفدار و محبوب هستند اما نباید از امکانات اتوبوس های معمولی نیز غافل شویم.
تمام انواع برندهای اتوبوسی که در بالا ذکر کردیم دارای اتوبوس های معمولی نیز می باشد که در جاده های ایران مشغول به فعالیت هستند. اتوبوس های معمولی دارای مانیتور های مختص به هر فرد نیستند.
اما معمولا دارای تلویزیون هایی در اول اتوبوس و قسمت میانی هستند که راننده ها در طول حرکت یک الی دو بار فیلـم پخش می کنند.

نحوه کار کردن با مانیتور های اتوبوس

 نحوه استفاده از انواع مانیتور خودرو و اتوبوس بسیار ساده و واضح است. مانیتور های اتوبوس معمولا در ابعاد متوسط پشت صندلی هر مسافر قرار دارند و  این امکان ایجاد می شود که مسافران پشت سر بتوانند از آن استفاده کنند.
این مانیتور ها لمسی هستند و دارای درایو پخش فیـلم، موسیقی و عکس می باشند. برای استفاده از  هرکدام از امکانات این مانیتور کافی است آرشیو و درایو مربو ط به آن را لمس نمائید.
برخی از مانیتور های موجود در اتوبوس ها قابلیت اتصال به فلش و انواع USB را دارند. اگر فیـلم یا موسیقی مورد علاقه شما در آرشیو مانیتور وجود نداشت با استفاده از فلش خود می توانید از  تماشای فیـلم مورد علاقه خود تا پایان مسیر لذت ببرید.

   لوکس ترین اتوبوس های جهان

اما این ها تنها اتوبوس هایی نیست که دارای امکانات فوق العاده ای هستند جالب است بدانید در سطح جهان اتوبوس هایی با امکانات فوق العاده ای وجود دارد که از جمله آن می توان به  شرکت های :
Elemment palazzo   کشور اطریش و vantare platinum plus امریکا اشاره کرد.
که امکانات فوق العاده ای نظیر سیستم های گرمایشی سرمایشی، قهوه جوش و صندلی های تخت شو و … اشاره کرد.
علاوه بر این ها جالب است بدانید که به غیر از اتوبوس های مسافربری می توان به اتوبوس های مجهز گردشـگری اشاره کرد.
مثلا اتوبوسی مانند prevost- H3-H4  اشاره کرد. این نوع اتوبوس دارای امکاناتی چون آشپزخانه، فضای خوابف مبلمان و .. اشاره کرد.
این نوع اتوبوس ها دارای تلویزیون هایی با صفحه های بزرگ و مجهز به سیستم صوتی و تصویری نیز هستند.
 این اتوبوس ها معمولا برای سفر های لوکس و گردشـگری مورد استفاده قرار می گیرند و دارای طرفداران بسیار خاص و متفاوتی هستند. قیمت این نوع اتوبوس ها  دربازار های ایران به 7 ملیارد نیز می رسد.
در این مقاله سعی بر آن شد تا تمام اتوبوس های دارای مانیتور فعال در جاده های ایران را معرفی کنیم تا در انتخاب و خرید بلیط اتوبوس برای مسافرت های طولانی حوصله تان سر نرود و سفری خوب را تجربه کنید.
راستی شما استفاده از کدام نوع برند اتوبوس را برای مسافرت های طولانی پیشنهاد می کنید؟ و تجربه سفر با کدام یک از اتوبوس های فوق را دارید؟