تور خارجی, رپرتاژ خبری

تور ترکیه؛ به‌صرفه‌ترین مقصد تور خارجی

تور ترکیه

 

 

ترکیه به عنوان یکی از مقاصد جذاب اوراسیایی سالانه گردشـگران زیادی را با تور ترکیه از قاره اروپا و آسیا میزبانی می‌کند. تور ترکیه به دلایل مختلف یکی از به‌صرفه‌ترین مقصدهای گردشـگری تور خارجی در میان گردشگران ایرانی می‌باشد.

بعد مسافت کوتاه میان ایران و ترکیه
یکی از مهم‌ترین دلایل مناسب‌بودن قیمت تورهای ترکیه، بعد مسافتی کمی است که این کشور با ایران دارد به همین خاطر تور ترکیه با قطار و تور ترکیه ارزان دارای محبوبیت بالایی در میان مسافران ایرانی می‌باشد. مسافت کم باعث شده که تورهای ترکیه به صورت هوایی و زمینی صورت بگیرند. قیمت تور ترکیه به دلیل مسافت کم برای توریست‌های ایرانی بسیار مناسب و اقتصادی می‌باشد. برای نمونه تور زمینی وان و تور وان با قطار در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران ایران قرار گرفته است به ویژه برای خریدهای فصلی و سالانه در وان، تور وان ارزان بهترین گزینه مسافرتی است. همین امر در قیمت تور ترکیه به صورت نسبی تاثیرگذار بوده و قیمت‌ها برای مسافران این کشور دارای مزیت رقابتی بالایی بوده است. تور ترکیه ارزان در نتیجه بعد مسافتی کوتاه، ترکیه را به یکی از مقاصد پرطرفدار در ایران تبدیل کرده است.

مسافرت با تورهای لحظه آخری ترکیه
تورهای لحظه آخری به خصوص در مقاصدی مانند ترکیه دارای جذابیت بالایی است. تور ترکیه ارزان را با تورهای لحظه آخری می‌توانید تهیه کنید به شرطی که آمادگی سفر بدون برنامه‌ریزی قبلی را داشته باشید. قیمت تور ترکیه در تورهای لحظه آخری بسیار به صرفه و مناسب است چرا که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مایل نیستند صندلی‌ها یا اتاق‌های هتل خالی بمانند لذا آن‌ها را با نرخ پایین ارائه می‌دهند. پیشنهاد ما این است اگر قصد مسافرت به مقصد استانبول را دارید از تور استانبول یا تور لحظه آخری استانبول استفاده کنید.
در ادامه باید گفت که آنتالیا از دیگر مقاصد مورد نظر بسیاری از گردشگران ایرانی است که برای سفر به آن عموما یا تور آنتالیا با کم‌ترین قیمت مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد که تورهای لحظه آخری پاسخگوی این نیاز خواهند بود.برای آن دسته از توریست‌هایی که علاقه‌مند به سفر با تور وان هستند نیزمی‌توانند از طریق تورهای لحظه آخری ترکیهاقدام کنند تا با هزینه‌ای خوب و راضی‌کننده راهی سفر به ترکیه شوند.
البته شایان ذکر است که مقاصدی که احتیاج به اخذ ویزا دارند را نمی‌توان با تور لحظه آخری رفت ولی مقاصدی مانند ترکیه در این مورد کاملا مناسب هستند. آفرهای تور ترکیه ارزان با تورهای لحظه آخری حتی ممکن است به صورت هفتگی به مقاصد مهمی مانند استانبول و آنتالیا ارائه شوند لذا مسافرانی که خواهان این تورها هستند باید به صورت مکرر تورهای این مسیرها را چک کنند تا به محض پیدا کردن، آن را رزرو کنند. تور آنتالیا نوروز ممکن است برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد ولی فصل بهار و به ویژه ایام نوروز پیک سفر به این مقصد است لذا به نظر نمی‌آید بتوان تور آنتالیا نوروز را تهیه کرد.

محبوبیت تورهای ترکیه ارزان
از دیگر راه‌های موجود برای مدیریت هزینه‌های سفر استفاده از تور ترکیه ارزان می‌باشد. اما چگونه می‌توان با یک تور ترکیه ارزان به این کشور سفر کرد. همانطور که می‌دانید قیمت تور ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ایرلاین، نوع هتل و درجه ارائه خدمات آن، مدت زمان شب‌اقامت‌ها و … می‌توانند قیمت تور ترکیه را افزایش یا کاهش دهند. برای نمونه استفاده از یک هتل 5 ستاره با ایرلاین خارجی و مدت اقامت 7 شب مشخصا قیمت تور ترکیه را برای مسافران افزایش خواهد داد در حالی که استفاده از هتل سه ستاره با ایرلاین داخلی و مدت اقامت کم‌تر، می‌تواند قیمت تور ترکیه را کاهش دهد. لذا این امر کاملا سلیقه‌ای می‌باشد که هر مسافر باید به آن توجه ویژه داشته باشد. البته موارد گفته شده بیستر برای تور هوایی ترکیه صدق می‌کند در حالی که اگر تور زمینی مورد توجه مسافران باشد که قیمت بسیار به‌ صرفه خواهد بود به خصوص اگر سفر با تور ترکیه با قطار صورت بگیرد. در تورهای زمینی ترکیه، شهرهای مرزی این کشور نظیر تور وان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. چرا که تور زمینی وان دارای جذابیت و محبوبیت خاص خود است.

تورهای ترکیه ارزان و به‌صرفه را از کجا تهیه کنیم؟
با توجه به فاکتورهای ذکر شده در بالا می‌توان گفت تور ترکیه ارزان از دفاترخدمات مسافرتی و جهانگردی قابل تهیه است ولی اینکه به کدام یک از آن‌ها مراجعه کنید بسیار در کیفیت و قیمت تور ترکیه تاثیر خواهد داشت.
علاوه بر کیفیت و قیمت تور، مسافران باید دقت کنند که کدام شرکت‌های مسافرتی مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای در مورد تورها، هتل‌ها، پروازها و نوع هواپیماها ارائه می‌دهند که در بسیاری از موارد همین اطلاعات و مشاوره‌های تخصصی گردشگری باعث می‌شود که مسافران دقیق‌تر به انتخاب یکی از تورهای شهرهای مختلف ترکیه اقدام کنند. لذا توصیه می‌کنیم به آژانس‌هایی مراجعه کنید که خدمات دانش‌بنیان و گردشگرمحور ارائه می‌دهند.
شرکت خدمات مسافرتی سلام پرواز با داشتن سابقه‌ای طولانی در برگزاری بهترین و به‌صرفه‌ترین تورهای ترکیه می‌تواند بهترین خدمات را با هزینه مناسب به مسافران ارائه دهد. لذا علاقه‌مندان به تور ترکیه ارزان و تور ترکیه با قطار و … می‌توانند به وب‌سایت این شرکت به نشانی salamparvaz.com مراجعه کرده و با انتخاب مقصد مورد نظر ،انواع قیمت‌ تورهای ترکیه را چک کنند. در این میان ممکن است تعدادی از مسافران با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه، سوالاتی برای آن‌ها مطرح شود که می‌توانند از طریق شماره تماس 22221500-021 از مشاوره‌های تخصصی این شرکت استفاده کنند.