اخبار گردشگری

گردهمایی خودروهای سافاری و کمپرسواران به بهانه هفته گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل‌از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، حسین اربابی گفت: ویژه برنامه‌های هفته گردشگری شامل رالی تورهای گردشگری و خانوادگی، گردهمایی‌های تخصصی، همایش دوچرخه‌سواران و … بود که با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

او افزود: در هفته گردشگری رالی تور گردشگری خانوادگی طبیعت‌گردی توسط کلوپ ملی سافاری حوزه اتومبیل‌رانی کانون‌جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی استان تهران برگزار شد، در این رویداد ۵٠ دستگاه خودروی سافاری برای شرکت در رالی تور گردشگری خانوادگی حرکت خود را از عوارضی پردیس آغاز کردند و پس از استراحت و طبیعت‌گردی در ارتفاعات ورسک با بازگشت به گیلاوند به کار خود پایان دادند.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با اشاره به برگزاری سفرهای پنج‌گانه کلوپ ملی کمپر و کاروانینگ حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در استان‌های اصفهان، تهران، کرمان، کرمانشاه و خراسان رضوی، تصریح کرد: کلوپ‌های ملی کمپر و کاروانینگ اصفهان و تهران نیز از هفتم تا نهم مهرماه ١۴٠٠ به مقصد فردو رفتند و در همین روزها کمپرسواران کرمان هم مسیر کرمان، بهشاه، ولایت را طی کردند.

او ادامه داد: کمپرسواران خراسان رضوی از مشهد تا بردسکن را در روزهای هفتم تا نهم مهرماه ١۴٠٠ پیمودند. همچنین بازدید فنی خودروهای باگی و آفرود هم به مناسبت هفته گردشگری از سوی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در روز پنجشنبه هشتم مهر ١۴٠٠ انجام و ١٠ دستگاه خودرو باگی و آفرود که برای اجرای تورهای کوتاه مدت سافاری در کویر ابوزید آباد آماده‌سازی و تیونینگ شده بودند، به طور حرفه‌ای کارشناسی و بررسی شدند.

اربابی تصریح کرد: گردهمایی خودروها و موتورسیکلت‌های تاریخی- کلاسیک حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی استان یزد هم روز جمعه ٩ مهر ١۴٠٠ به بهانه گرامیداشت هفته گردشگری برگزار شد. در این گردهمایی یک روزه بیش از ۵٠ دستگاه موتورسیکلت و خودرو تاریخی و کلاسیک در هتل زنبق یزد گرد هم آمدند.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی بیان کرد: در هفته گردشگری اولین همایش کلوپ دوچرخه‌سواری حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی استان قزوین با شرکت ۷۰ دوچرخه‌سوار از میدان شورای شهر قزوین و با حضور مسئولان استانی آغاز و شرکت‌کنندگان با رکاب زدن در مسیر جاده باراجین و بهرام‌آباد، زرشک و تلی سیژ قزوین در بوستان ملی فدک به کار خود پایان داد.

او افزود: کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و ثبت جهانی راه‌آهن سراسری کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو، روز جمعه ٩مهر ماه ١٤٠٠ رالی گردشگری خانوادگی را در استان گلستان برگزار کرد.