اخبار گردشگری

انجام ۲۶ هزار مورد بازدید از تاسیسات گردشگری لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر فلاحوند امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: با وجود مهمان ناخوانده ویروس منحوس کرونا در استان لرستان گردشگری در این استان زیبا همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و جز در بازه زمانی وضعیت قرمز که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور تعطیلی عمومی مراکز اماکن تاریخی-تفریحی را صادر می‌کرد، این صنعت با وجود مشکلات بسیار ادامه داشت مسئولان صنعت گردشگری عقیده دارند که بیشترین خسارت را همین حوزه متحمل شده‌است.

وی از تشکیل ۲۶ تیم نظارتی در ایام کرونا در سطح استان لرستان خبر داد و افزود: در ایام محدودیت کرونا ۲۶ هزار و ۵۳۰ مورد بازدید از اماکن عمومی سطح استان انجام شد که هشت هزار و ۲۴۷ فقره مورد اخطار و تذکر واقع شدند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: در شرایط اعلام محدودیت ناشی از ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرهای استان، تعداد دو هزار و ۹۱۰ فقره مورد پلمب و تعطیلی قرار گرفت و جمعاً در این مدت ۲۱۰ فقره شکایت مورد بررسی قرار گرفت.

فلاحوند در بحث موافقت‌نامه اصولی به منظور صدور مجوزهای ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات برای سرمایه‌گذاران گردشگری عنوان کرد: در این حوزه، پنج فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات گردشگری در سطح استان لرستان صادر شد.

وی افزود: در یک سال اخیر ۴۰ فقره موافقت‌نامه اصولی با حجم سرمایه گذاری ۴,۹۴۸,۹۷۸ میلیون ریال و ۵۰ فقره مربوط به تمدید و صدور پروانه بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری استان نیز صادر شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: همچنین دوره‌های آموزشی کوتاه مدت گردشگری، شامل دو دوره آموزشی با حضور ۵۲ کارآموز مدیرفنی، ۱۳۱ راهنمای ایرانگردی و جهانگردی، ۱۰ راهنمای طبیعت‌گردی با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.