اخبار گردشگری

ظرفیت بخش معادن در قم مورد غفلت واقع شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به آسیب استان از بخش گردشگری و خدمات گفت: با توجه به اینکه ۶۳ درصد بخش اشتغال استان در بخش گردشگری و خدمات تعریف شده، با بحران کرونا آسیب دید باید مطالعاتی صورت گیرد تا حتی در بحران کرونا از ظرفیت بخش گردشگری استفاده و این بخش فعال شود.

وی عنوان کرد: اینکه در زمینه سرمایه گذاری ها ما ۸ درصد توانسته‌ایم بستر سرمایه گذاری را فراهم کنیم در قبال ظرفیت قم ناچیز است در قم از ظرفیت بخش معادن آن طور که باید و شاید با توجه به پیگیری استاندار نتوانسته‌ایم بهره ببریم.

امیرآبادی فراهانی افزود: در مجلس کارگروه معادن، محیط زیست و منابع طبیعی داریم و به نظر می‌رسد باید مسئولان تصمیماتی جدی اتخاذ کنند تا در کنار رعایت مسائل زیست محیطی از ظرفیت معادن استفاده کنیم نباید معادن در مقابل محیط زیست و محیط زیست در مقابل با فعالیت محیط زیست باشد.

به گفته وی، اختلافاتی بین دست‌اندرکاران محیط زیست و معادن وجود داشته که باید رفع شود نباید محیط زیست مخالف سرمایه گذاری معادن باشد و در نقطه مقابل دست‌اندرکاران معادن هم در طرح‌های خود مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای واکسیناسیون در کشور به ویژه در قم گفت: باید برای مقابله با واکسن هراسان مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی از هر تریبونی برای تشویق مردم به امر واکسیناسیون استفاده کنند چون واکسن هراسان و افرادی هستند که به هر طریقی مردم را از تزریق واکسن می‌ترسانند در حالی که طبق آمارها و گزارش‌های رسیده همه پرستاران و کادر درمان در این موج سخت به دلیل واکسن مرگ‌ومیر آنها صفر شده است.

امیرآبادی فراهانی در ادامه به مذاکرات و رفع تحریم‌ها هم اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسئولین وقت حوصله و وقت به خرج می‌دادند و با توجه به آمادگی که وجود داشت ولی با توجه به میزان اشتیاقی که در دولت گذشته دیده می‌شد فضا طور دیگری برای آمریکا تعبیر شد وضعیت جدیدی پیش آمده و قطعاً به نظر می‌رسد مذاکراتی انجام خواهد.

وی افزود: ولی با همه این بحث‌ها ما نباید اقتصاد خود را شرطی کنیم.

این مسئول به بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعضای جدید گروه شانگهای اشاره و ادامه داد: باید از ظرفیت‌های جدید عضویت کشورهای جدید گروه شانگهای استفاده کنیم در شرایط جدید باید یک برنامه جامعی برای استفاده اقتصادی در زمینه تبادلات تجاری و غیره از این کشورها برای اقتصاد قم بهره برد.

این نماینده به سفر آتی خود به کشور پاکستان اشاره و گفت: هفته آینده به پاکستان سفر خواهیم کرد و با رایزنی با اتاق بازرگانی شهر کراچی در زمینه صنعت کفش استان از ظرفیت بالقوه ایی که استان در این زمینه دارد بهره تا بازارهای هدف بیشتری برای تبادل تجاری پیدا کنیم.

به گفته میرآبادی، برای صادرات این صنعت باید تاکید شود و تصمیماتی انجام شود ما آمادگی داریم با سفیر چین و پاکستان با استاندار و مسئولان اقتصادی استان نشستی داشته باشند.