اخبار گردشگری

اقامتگاه‌های بومگردی آرادان توسعه یابند/ تلاش برای اشتغال‌زایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیلی شریفی نیا ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه بخش اعظمی از درآمدهای کشور می‌تواند از زمینه گردشگری تأمین شود، تاکید کرد: گردشگری یک بخش مهم اشتغال‌زا است.

وی با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند نقش مؤثری در جذب گردشگر داشته باشند، تاکید کرد: ضرورت توجه به اشتغال جوانان روستایی در این شهرستان سبب شده تا از مسئولان بخواهیم نگاه ویژه به مقوله گردشگری روستاها و بوم گردی داشته باشند.

امام جمعه آرادان بر رشد گردشگری این شهرستان با تاکید بر حفظ هویت دینی تاکید کرد و گفت: توسعه بومگردی ها با توجه به داشته‌های گردشگری شهرستان یکی از راهکارهای اشتغال زایی است همچنین باید گفت اشتغال می‌تواند جوانان را از بسیاری مسائل اجتماعی دور نگه دارد.

حمیدرضا دوست محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه به دنبال انتقال داشته‌های فرهنگی به گردشگران هستیم، گفت: مردم سالاری دینی از گذشته در بین ایرانیان شایع بوده است و در گردشگری به دنبال انتقال فرهنگ خودمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه آرادان دارای آثار تاریخی، طبیعی و معنوی قابل توجهی است، افزود: مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی، رشد گردشگری و ترویج و حمایت از صنایع دستی یکی از خواسته‌های ما است که می‌تواند توسعه اقتصاد گردشگری استان سمنان را به همراه داشته باشد.