اخبار گردشگری

طرح گردشگری با پیوست فرهنگ دینی و اجتماعی سمنان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان به میزبانی دفتر خود با اشاره به توسعه گردشگری، تاکید کرد: طرح گردشگری با پیوست فرهنگ دینی و اجتماعی سمنان تدوین شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری زمینه‌ساز رشد اقتصادی است، افزود: گردشگری بخش بزرگی از توسعه اقتصادی و اشتغال را می‌تواند در درون خود داشته باشند اما باید با احترام به فرهنگ دینی و اجتماعی هر منطقه همراه شود.

امام جمعه سمنان خواهان توجه به پیوست فرهنگی گردشگری شد و گفت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این زمینه رسالتی سنگین و البته مهم بر دوش دارد.

ضرورت توجه افکار عمومی به نگهداری ابنیه تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به اولویت‌های کاری این اداره کل در زمینه توسعه گردشگری، توضیح داد: در کنار رشد گردشگری، پیوست فرهنگی به‌ویژه برای مساجد در نظر گرفته می‌شود.

حمید رضا دوست محمدی با اشاره به ظرفیت مساجد در سطح استان سمنان، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، مساجد را به قطب فرهنگی شهرها تبدیل می‌کند لذا نگاه ویژه‌ای به این ابنیه معنوی وجود دارد.

وی در دیگر بخش سخنان خود خواستار همراهی بیشتر مردم با حفاظت و نگهداری از ابنیه تاریخی و میراث ماندگار استان سمنان شد و افزود: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیان برای اطلاع رسانی نسبت به اهمیت نگهداشت ابنیه تاریخی و نقش مردم در آن دارای اهمیت است.