اخبار گردشگری, اخبار ویژه, تور خارجی

با تزریق واکسن سینوفارم به کدام کشورهای اروپایی می‌توان سفر کرد؟

سینوفارم

در حال حاضر واکسن سینوفارم بیشترین آمار تزریق در ایران را دارد . از اینرو اطلاعات کشورهایی که واکسن سینوفارم را قبول می کنند برای مسافران ایرانی، ارزشمند هست .

واکسن سینوفارم تولید چین در تاریخ هفت ماه مه ۲۰۲۱ از سوی سازمان جهانی بهداشت برای استفاده اضطراری تایید شد و برای عرضه در سطوح جهانی مجوز گرفت. بنا بر آخرین اخبار، تاکنون ۷۲ کشور جهان مجوز تزریق واکسن سینوفارم را در کشورهای خود صادر کرده‌اند؛ اما عدم ارائه درخواست توسط شرکت تولیدکننده این واکسن برای اخذ تایید آژانس دارویی اروپا، سبب شده‌ است که سینوفارم در اتحادیه اروپا ناشناخته باقی بماند و به‌طبع، آژانس دارویی اروپا نیز تصمیمی برای تایید این واکسن نگرفته است. این موضوع در حالی است که شرکت «سینوواک» که دیکر شرکت تولید‌کننده واکسن در چین محسوب می‌شود، درخواست خود را برای دریافت تاییدیه آژانس دارویی اروپا ارسال کرده است.
با این همه، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن با توجه به تایید سینوفارم توسط سازمان جهانی، این واکسن‌ را به رسمیت شناخته‌اند و مسافران و گردشگران واکسینه‌شده با واکسن سینوفارم را می‌پذیرند. این کشورها به شرح زیر هستند:
اسپانیا
اتریش
سوئیس
سوئد
فنلاند
هلند
یونان
ایسلند
قبرس
گرجستان
مقدونیه شمالی
مونته‌نگرو
صربستان