اماکن دیدنی ایران

کشف بقایای یک کلیسای تاریخی در آلمان


قاصدک 24

باستان‌شناسانی که در آلمان به دنبال کشف یک کاخ سلطنتی بودند به بقایای یک کلیسای تاریخی برخوردند.

ایسنا: لایوساینس، باستان‌شناسان در آلمان موفق شدند بقایای کلیسای هزارساله‌ای را که توسط «اتوی یکم» ساخته شده بود کشف کنند.

«اتوی یکم» که از ۹۱۲ تا ۹۷۳ میلادی زیست، امپراتوری مقدس روم را گسترش داد. این امپراتوری که کانون آن در آلمان قرار داشت قلمروهای اروپای مرکزی را کنترل می‌کرد. شواهد تاریخی نشان‌ می‌دهند یک کاخ و یک کلیسا در ایالت «زاکسن» برای «اتوی یکم» ساخته شده بود که باستان‌شناسان کاوش برای کشف آن‌ را در ماه «می» آغاز کردند.

کاوش‌ها نشان می‌دهد این کلیسا به شکل یک صلیب ساخته شده بود. به گفته باستان‌شناسان این کلیسا در جریان اصلاحات پروتستانی که در قرن شانزدهم سراسر اروپا را دربرگرفته بود تخریب شد.

در محل کشف بقایای این کلیسا تعدادی اثر تاریخی از جمله یک صلیب برنزی متعلق به قرن سیزدهم که بر روی آن میناکاری انجام شده بود نیز کشف شده است. تکه بزرگی از یک ناقوس کلیسا، یک سنجاق‌سینه تزئین‌شده متعلق به قرن نهم میلادی و چندین سکه تاریخی از دیگر آثار تاریخی به شمار می‌روند که توسط باستان‌شناسان در این محل کشف شده‌اند.

باستان‌شناسان همچنین چندین قبر را که برخی از آن‌ها با استفاده از آجر ساخته شده بودند در اطراف این کلیسا کشف کردند. بررسی بقایا همچنان ادامه دارد. در حال حاضر کسب اطلاعات بیشتر درباره کلیسا در اولویت قرار دارد. همچنین با توجه به این که شواهد تاریخی نشان می‌دهند کاخی در نزدیکی این کلیسا ساخته شده است ادامه کاوش باستان‌شناسان می‌تواند به کشف بقایای این کاخ منجر شود.