اماکن دیدنی ایران

3 قانون مهم درباره خرید بلیط هواپیما ارزان که کرونا آنها را عوض نکرد!


قاصدک 24

این روزها، در جهانی زندگی می‌کنیم که همه چیز در لحظه تغییر می‌کند و هیچ سکونی در آن وجود ندارد. اما در میان این همه پویایی، گاهی برخی از قوانین و حقایق را نمی‌توان تغییر داد.

صنعت هواپیمایی و برخی از قوانین آن نیز از این قائده مستثنی نیستند. در میان تغییرات فراوانی که این صنعت تا به حال و مخصوصا در دوران کرونا داشته، 3 حقیقت درباره قیمت بلیط هواپیما ارزان وجود دارد که با وجود تمام محدودیت‌ها و تغییرات هنوز هم دستخوش تغییرات نشده‌اند!

در واقع، گویی این موارد همیشگی هستند و حتی تغییر سبک زندگی مردم به واسطه کرونا نیز باعث تغییر آنها نشده است. اتفاقا برعکس، بیش از قبل مورد توجه مسافران قرار گرفته تا همچنان مثل گذشته، بلیط هواپیما را ارزان بخرند. در ادامه می‌خواهیم تا این 3 قانون را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. پس‌ با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید.

قانون شماره 1، کامل‌ترین مرجع قیمت بلیط هواپیما را شناسایی کنید

با قاطعیت می‌توان گفت که هر مسافری حق دارد تا برای خرید بلیط هواپیما به کامل‌ترین مرجع فروش انواع مختلف بلیط هواپیما برای مقاصد داخلی و خارجی ایرلاین‌های مختلف، مراجعه کند. این امر به ظاهر بدیهی، یکی از حقایق غیر قابل تغییر درباره خرید بلیط هواپیما ارزان است که نه تنها تغییر نکرده است بلکه همواره سبب شده تا مسافران بسیاری برای سفر، قیمت بلیط هواپیما ارزان پیدا کنند و با پرداخت هزینه‌ای کمتر به سفر بروند.

دلیل آن هم این است که وبسایت شرکت‌های معتبر و بزرگ هواپیمایی مثل فلای تودی در ایران، ضمن برخورداری از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما در مسیر مورد نظرتان، انواع مختلفی از بلیط هواپیما در زمان سفرتان به نمایش در می‌آورند و در نهایت شما با صرف زمانی بسیار کمتر و البته مفیدتر، بلیط هواپیما مقصد مورد نظرتان را خریداری می‌نمایید. همچنین اگر قیمت بلیط هواپیما مورد نظرتان را پیدا نکردید، می‌توانید با ثبت ایمیل خود در سامانه فلای تودی، از سیستم اطلاع از تغییر قیمت بهره برده و به محض تغییر در قیمت، از آن مطلع شده و اقدام به خرید نمایید.

قانون شماره 2، بلیط هواپیما ارزان نیست بلکه باید آن را ارزان بخرید!

در حالت عادی، قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون فصل سفر، نوسانات ارزی،  بروزرسانی قوانین هواپیمایی داخلی و جهانی و همچنین رویدادهای سیاسی و اجتماعی مبدا و مقصد از طرف ایرلاین ها تعیین می‌شود. در بسیاری از مواقع، شرکت‌های گردشگری و یا دیگر مجموعه‌های واسطه، اقدام به خرید بلیط هواپیما ایرلاین‌ها برای مقصدی خاص می‌کنند و بعد آنها را با قیمت مورد نظر خود به فروش می‌رسانند. اما این روند همیشه منجر به فروش بلیط هواپیما گران قیمت نمی‌شود بلکه بیشتر اوقات بلیط هواپیما ارزان را می‌توان به همین واسطه خریداری کرد. بلیط هواپیما چارتر و بلیط هواپیما لحظه آخری، بلیط هایی هستند که می‌توان آنها را مواردی غیر قابل تغییر برای خرید بلیط هواپیما دانست.

ممکن است این فکر در ذهن شما به وجود بیاید که این بلیط ها از ابتدا برای گران‌تر عرضه شدن، از طرف شرکت‌های چارترکننده و ایرلاین‌ها به این صورت ارائه می‌شوند. تفکر شما در این‌باره تا حدودی درست است، اما شرایطی را تصور کنید که بلیط‌های هواپیما فروش نرفته و به زمان پرواز نزدیکتر می‌شویم. در چنین شرایطی برای جلوگیری از ضرر، شرکت‌های واسطه اقدام به فروش بلیط هواپیما با بهایی کمتر(حتی در بیشتر اوقات کمتر از بهای اولیه)، می‌کنند و این راهی برای خرید بلیط هواپیما ارزان است.

قانون شماره 3، فصل سفر تاثیر زیادی بر روی قیمت بلیط هواپیما دارد

یکی از ثابت‌ترین قوانین بدیهی خرید بلیط ارزان هواپیما، زمان خرید بلیط است. به صورت کلی، برای خرید بلیط هواپیما ارزان همیشه باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که آب‌ و هوای مقصد مورد نظر برای گردشگری انبوه مطلوب نباشد! به طور مثال برای خرید بلیط ارزان مشهد، بهترین زمان فصل زمستان است زیرا برای گردشگران مطلوب است که در فصل بهار و تابستان که هوا گرم است به مشهد سفر کنند تا فصل سرد زمستان. برای همین، خرید بلیط هواپیما مشهد در فصل زمستان معمولا بسیار ارزان تر از دیگر فصول سال است.

با این حال، چندین قانون کلی درباره زمان خرید بلیط هواپیما ارزان وجود دارد که عبارتند از:

  • معمولا فصل پاییز برای خرید بلیط هواپیما برای بیشتر مقاصد، ارزانتر است.
  • برای خرید بلیط ارزان هواپیما، روزهای وسط هفته مخصوصا روشنبه و سه شنبه، بهترین زمان برای خرید است.
  • اگر اهل ریسک کردن نیستید، چند ماه قبل از سفر بلیط هواپیما خود را بخرید تا بهای تمام شده آن ارزانتر باشد.

با رعایت همین چند نکته که ممکن است به نظر برخی بسیار ساده بیاید، می‌توانید بلیط هواپیما ارزان بخرید.