اماکن دیدنی ایران

اینجا آبشار لاتون آستارا است!/ یکی از مرتغع‌ترین آبشار‌های ایران/فیلم


قاصدک 24

آبشار لاتون آستارا از شاهکارهای طبیعت استان گیلان در قلب کوه‌های اسپیناس جا خوش کرده است.

توریسم آنلاین: برای رفتن به آبشار لاتون باید به ۱۵ کیلومتری جنوب شهر آستارا که در مرز استان اردبیل قراردارد بروید و در مسیر جاده‌ای شهر لوندویل و روستای کوته کومه حرکت کنید. بعد از این مسیر باید تن به طبیعت‌گردی و پیاده‌روی ۴ ساعته بدهید و در مسیر پیاده‌روی و زیبای جنگلی که خستگی در این مسیر معنایی ندارد و یا کمتر احساس می‌شود راه بروید.

لاتون یکی از زیباترین آبشارهای ایران است

این آبشار منحصر به فرد با ارتفاع 105 متر، لقب بلندترین آبشار ایران را با خود یدک می کشد؛ رکوردی که در منابع از آن به وفور یاد شده اما برخی مدعی اند آبشارهای بلندتری هم در ایران وجود دارد که هنوز شناخته و اندازه گیری نشده اند. در برخی منابع از این آبشار با عنوان بلندترین آبشار چهار فصل ایران یاد شده است که عنوان بهتری به نظر می رسد. البته اگر ارتفاع 65 متریِ آبشار دوم که در فاصله 10 متری از آبشار اول لاتون است را در نظر بگیریم، ارتفاع لاتون در مجموع به 170 متر می رسد.

بهترین فصل برای سفر به آبشار لاتون

بهار، تابستان و پاییز جنگل‌های آستارا زیبایی مثال زدنی‌ای دارد، اما اگر شرایط آب و هوایی را هم در نظر بگیریم، بهترین فصل برای سفر به آبشار لاتون نیمه اول بهار یا اواخر زمستان است که آب و هوای منطقه معتدل بوده و رطوبت کمتر به صعود آسان شما کمک خواهد کرد.

آدرس:برای رسیدن به آبشار لاتون، ابتدا باید به شهر لوندویل در مسیر جاده تالش به آستارا بروید، سپس راه فرعی در جهت جنوب را در پیش گرفته و پس از طی چند کیلومتر به روستای کوته کومه برسید.
پس از آن باید راه مالرویی به طول تقریبی ۶ کیلو متر را در دل جنگل‌های زیبای منطقه پی بگیرید. پیمایش این مسیر حدود ۴ ساعت به طول خواهد انجامید. برای طی مسیر بهتر است از راهنمایان محلی استفاده کنید تا از مسیر آبشار در جنگل منحرف نشوید.

آبشار لاتون آستارا

تصاویر و فیلم‌ها از صفحات اینستاگرام:

arman.rkh ، farhad_hasaniii ، fahimetayyeba ، sepehr_khalili