اماکن دیدنی ایران

مصوبه امهال تسهیلات کرونا به بانک‌ها ابلاغ شد


قاصدک 24

معاون گردشگری از ابلاغ مصوبه اجرای امهال تسهیلات کرونا به بانک‌های عامل خبر داد.

ایسنا: براساس بسته حمایت از کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده که در سال ۱۴۰۰ از سوی رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد، بانک‌ها مکلف شده‌اند بازپرداخت تسهیلات کرونا را تا پایان شهریورماه امسال امهال کنند. ولی تیموری با انتشار متن ابلاغیه بانک مرکزی به ۱۷ بانک عامل، در صفحه اینستاگرام خود خبر داد که مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای اجرا ابلاغ شده است.

در متن ابلاغیه بانک مرکزی آمده که «مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخش‌های گردشگری (مصوبه جلسه ۳۹ مورخ ۱۳۹۹.۷.۱۲)، تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید می‌شود.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبل تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۰ هستند.

بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذشده توسط مشاغل و بنگاه‌های موضوع بند (۵) اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات جدید موضوع بند (۵)، تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ امهال می‌شود.»

بنابر اعلام قبلی ولی تیموری ـ معاون گردشگری ـ، تا کنون بیش از یک‌هزار و صد میلیارد تومان تسهیلات در قالب دو بسته حمایتی اشتغال‌محور و بنگاه‌محور به کسب‌وکارهای گردشگری آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است و پرونده بیش از  ۹۰۰ میلیارد تومان نیز تکمیل شده و هم‌اکنون در بانک‌ها در دست اقدام است.

بنا بر اظهارات فعلان گردشگری و صنایع دستی، بانک‌ها در جریان بسته‌های حمایتی کرونا، کمترین همکاری را داشته‌ و همسو با مصوبات پیش نرفته‌اند. برخی از آن‌ها در پرداخت تسهیلات، امهال اقساط و دریافت مدارک مطابق با مصوبه رفتار نکرده‌اند.