اماکن دیدنی ایران

پرداخت 18 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان

ایسنا:حمیدرضا دوست‌محمدی پنج‌شنبه 26 فروردین‌ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات به 138 هنرمند در رشته‌های گلیم‌بافی، حوله‌بافی، گوهر تراشی، جاجیم، صنایع چوبی و … اعطا شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به صدور و تمدید 695 فقره مجوز صنایع‌دستی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 128 مجوز مشاغل خانگی نیز در این مدت صادر شد.

وی از برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه فعالان صنایع‌دستی در رشته گوهر تراشی خبر داد و اضافه کرد: دوره‌های مقدماتی و عمومی صنایع‌دستی در رشته گلیم‌بافی و حوله‌بافی نیز در سال گذشته برگزار شد.

دوست‌محمدی اضافه کرد: تمدید بیمه تأمین اجتماعی شاغلان صنایع‌دستی، شرکت 2 اثر فاخر در جشنواره فجر در رشته سوزن‌دوزی سنتی سنگسر و ابریشم‌بافی، کسب رتبه در مسابقه طراحی رشته‌های باز زنده سازی هنرمندان در رشته چنگوم‌سازی و سوزن‌دوزی از شهرستان مهدی‌شهر و پیگیری و تحت پوشش قرار دادن هنرمندان تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر از جمله فعالیت‌های قابل توجه انجام شده در سال گذشته و در حوزه صنایع‌دستی استان است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار و 500 هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان سمنان فعالیت دارند.