اماکن دیدنی ایران

پارک‌های جنگلی ایران را می‌شناسید؟/تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان: در این گزارش به معرفی زیباترین پارک‌های جنگلی ایران پرداختیم.

پارک ملی نایبند

پارک ملی نایبند

این پارک استان بوشهر است و مساحتی حدود ۴۶ هزار هکتار دارد. گونه‌های مختلفی از گیاهان از جمله درخت انجیر معابد، انار شیطان و … در آن وجود دارد. گونه‌های جانوری و پرندگان این پارک ملی نیز از جمله بز، جبیر، روباه و … هستند.

پارک جنگلی قلعه رودخان

پارک جنگلی رودخان

بخش اعظم پارک قلعه رودخان کوهستانی می‌باشد و دارای طبیعتی بسیار زیباست. این پارک یک قلعه تاریخی دارد که از بزرگ‌ترین دژهای نظامی ایران است و پیشینه آن به قرن پنجم یا ششم هجری قمری می‌رسد.

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق

پارک بوجاق در شمال شرقی رشت و در شهر کیاشهر استان گیلان قرار دارد. بوجاق منطقه‌ای شکار ممنون است. از گونه‌های جانوری می‌توان به پرنده‌های بی نظیری مانند آبچلیک، اکراس، غاز خاکستری و گیلانشاه اشاره کرد. این پارک ملی یکی از معدود زیستگاه‌های فک خزری در حال انقراض ایران است.

پارک جنگلی شور‌آب

پارک جنگلی شورآب

این پارک در نزدیکی پل دختر واقع شده و دارای جاده آسفالت، آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی است. پارک جنگلی شورآب به دلیل وجود درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل هر سال در فصل بهار گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

پارک جنگلی بی بی یانلو

پارک جنگلی بی بی یانلو
بی بی یانلو جزو جنگل‌های هیرکانی غربیست و در ۵ کیلومتری آستارا واقع شده. این پارک جاذبه‌های طبیعی زیبا و خاصی دارد.

پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر

چیتگر از پارک‌های جنگلی معروف تهران است که در قسمت غربی شهر قرار دارد. این پارک علاوه بر فضای سبز و طبیعت زیبا امکانات تفریحی مثل پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری برای مردم فراهم کرده است.