اماکن دیدنی ایران

یک مسافر کرونایی 40 عضو خانواده اش را بیمار کرد / در بیرجند رخ داد


قاصدک 24

در خراسان جنوبی دورهمی خانوادگی 40 تن را به کرونا مبتلا کرد.

رکنا: رئیس داشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش دورهمی‌ها در نوروز، گفت: یک مسافر کرونایی، ۴۰ نفر را در خراسان جنوبی به این ویروس آلوده کرد.

محمد دهقانی، یکشنبه شب ۲۲ فروردین به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: یک فرد آلوده به کرونا، ایام تعطیلات نوروز از مشهد برای دیدن اقوام به بیرجند آمده بود که در دورهمی‌های فامیلی، این ویروس را به ۴۰ نفر منتقل کرد.

وی، تجمع‌های غیر ضرور را کانون انتشار کرونا دانست و افزود: بارها هشدار داده‌ایم که دورهمی‌های فامیلی در صدر موارد ابتلا به کرونا قرار دارد، اما عده‌ای با سهل انگاری و بی توجهی دیگران را قربانی می‌کنند.

دهقانی بیان کرد: بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت پذیرش بیماران جدید را ندارند و تمامی تخت‌های ویژه‌ آماده به خدمت در بیمارستان ولیعصر بیرجند تکمیل شده است.

رئیس داشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: روزانه ظرفیت انجام هزار تست تشخیصی کرونا در استان وجود دارد و بیماریابی‌ها نیز واقعی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه هرچند امکانات تشخیصی استان در وضعیت مناسبی است و کادر درمانی هم از بیماران به خوبی مراقبت می‌کنند، اما مردم نیز باید مراقبت کنند، افزود: ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند کاملاً تکمیل است و بیماران بدحال زیادی در صف انتظار پذیرش و بستری هستند.

رئیس داشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: بر خلاف تصور مردم، قدرت سرایت نوع جهش یافته کرونا در جوانان بیشتر از سالمندان است و فرد مبتلا به جای دو نفر، یک فامیل را آلوده می‌کند؛ علائم این ویروس در جوانان خود را کمتر نشان می‌دهد و وقتی نمایان می‌شود که درگیری ریه بسیار زیاد شده است.

دهقانی یادآور شد: هم استانی‌ها، پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست‌ها، عدم تردد غیر ضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها، بازارها و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.