اماکن دیدنی ایران

سرمایه‌گذاری ۵۴ میلیارد تومانی گردشگری در سد الیمالات نور کلید خورد

ایرنا: قرارداد اجرای این طرح بین شرکت آب منطقه ای مازندران و سرمایه گذار بخش خصوصی به امضای رسید و بر اساس این قرارداد سرمایه‌گذار بخشی خصوصی متعهد شد تا ظرف مدت پنج سال زیرساخت های لازم برای طرح های گردشگری شامل تفریحی و ورزشی را فراهم کند و در طی مدت ۲۰ سال از آن بهره برداری کند.

وی با بیان اینکه این قرارداد برای اجرا به سرمایه گذار بخشی خصوصی ابلاغ شده است افزود: اگرچه زمان آغاز بکار رسمی سرمایه گذار طبق تاریخ قرارداد از ماه آتی است منتهی بنا به درخواست سرمایه گذار مبنی بر انجام برخی از اقدامات مانند بهسازی سرویس های بهداشتی ، تامین روشنایی معابر و سطح سد و به عنوان نخستین نیاز گردشگران مراجعه کننده در جلسه هماهنگی روز گذشته مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفته است.

نماینده سرمایه گذار نیز در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ساخت پلاژهای تجاری، کافی شاپ ، ایجاد کابل راه هیجانی نظیر تله کابین ، فراهم سازی مکان هایی برای نگهداری حیات وحش ، بیشه حیوانات و تیمارگاه ، مراکز پذیرایی ، واحدهای اقامتی و توقفگاه را از جمله طرح های گردشگری مورد اجرا در این مکان معرفی کرد.

سید مهدی حسینی با اعلام آنکه تاریخ اجرای طرح های گردشگری و سرمایه گذاری برابر قرارداد از ماه آینده است ، گفت : به خاطر بهسازی  زیرساخت ها با همکاری مسئولان مرتبط پیش از موعد این مکان گردشگری تحویل گرفته شده است.

وی با اشاره به قابلیت های طبیعی گردشگری سد الیمالات نظیر واقع شدن در همسایگی دریا و جنگل های هیرکانی گفت که این اثر طبیعی در صورت مورد توجه قرار گرفتن مسئولان دست اندرکار و سرمایه گذاری در این بخش ها ارزش و اعتبار آن درسطوح ملی وحتی بین المللی است.

حسینی افزود : در حال حاضر این مجموعه دارای تعدادی قایق ، کلبه های چوبی و مراکز پذیرایی است که در خور و شان گردشگران و مسافران مراجعه کننده نیست و امیدوارم مسئولان ذیربط در فرآیند اجرای این طرح ها همراهی و همکاری لازم با سرمایه گذار داشته باشند

سد الیمالات به عنوان یکی از بزرگ ترین آثار  انسان ساختی و طبیعی به گستره حدود ۱۷ هکتار در هشت کیلومتری مسیر جاده نور – چمستان قرار دارد.

طی سه سال گذشته تاکنون با سرمایه گذاری حدود ۵۰۸ میلیارد تومان از محل مشارکت بخش خصوصی حدود ۱۲ طرح گردشگری در شهرستان نور افتتاح و در پی آن بستر برای اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم شده است.