اماکن دیدنی ایران

ترددهای برون‌شهری استان یزد در نوروز ۲.۵ برابر شد

ایرنا: محسن صادقیان روز دوشنبه افزود: همچنین در مقایسه با نوروز سال‌های ۹۷ و ۹۸ تردد استان نزدیک به ۳۳ درصد کاهش داشته اما در مجموع آمارها نشان می دهد که در نوروز امسال استان یزد مسافرپذیری چندانی نداشته است.

وی  با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ مسافر با اتوبوس، قطار، هواپیما و وسایل شخصی وارد استان یزد شده اند، تصریح کرد: در همین مدت حدود ۳۵۰ هزار خودرو وارد استان شده و حدود ۳۶۰ هزار خودرو از استان خارج شده است.
وی ادامه داد: در این مدت  ۱۶۰۰ وسیله نقلیه در استان بین ۱۲ تا بیش از ۱۸ ساعت توقف داشته که تقریبا نیم درصد وسایل نقلیه وارد شده به استان را شامل می شود ‌که نشان می دهد، یزد در نوروز امسال مسافرپذیر نبوده است.
وی اظهار داشت: از مسافرانی که وارد استان شده اند، حدود  ۲۷ هزار نفر در هتل، هتل آپارتمان، هتل سرای سنتی، بوم گردی و مهمانپذیرها ساکن شدند که از لحاظ آماری به این ترتیب بیش از ۸۵ درصد از مسافران، در مراکز اقامتی مجاز اسکان یافتند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۸ فروردین، تردد های خروجی از استان نسبت به تردد ورود به استان بیشتر بوده که مسافرت یزدی ها به خارج از استان را نشان می دهد و از روز نهم به بعد شاهد برگشت این مسافران به استان بودیم.

استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی ایران، کریدور اتصال استانهای جنوبی به شمال و شرقی به غرب کشور است و حجم قابل توجهی از تردد بین استان های مختلف کشور از طریق محورهای مواصلاتی این استان انجام می شود.