اماکن دیدنی ایران

۳۳ هزار و ۵۶۲ مسافر در خراسان‌ جنوبی اقامت کردند

ایرنا: حسن رمضانی روز شنبه افزود: ۱۶.۴۲ درصد اقامت نوروزی در هتل‌ها، ۴۰.۶۲ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۸.۷۹ درصد در مهمان‌پذیرها و ۳۴.۱۷ درصد در مجتمع‌های گردشگری استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۸۰۳ هزار و ۲۳۳ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان خراسان جنوبی بازدید کردند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: از ۳۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در مجموع سه هزار و ۴۱۵ نفر ار موزه‌های استان بازدید کردند.

وی از کاهش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان موزه‌های استان نسبت به قبل از کرونا خبر داد و گفت: نوروز ۹۹ تمامی موزه‌های استان به دلیل کرونا تعطیل شد و سال ۹۸ تعداد بازدیدکنندگان موزه‌های استان ۱۴ هزار و ۷۲۵ نفر و در سال قبل از آن ۲۱ هزار و ۶۱۰ نفر بود.

رمضانی افزود: بیشترین بازدیدهای تعطیلات نوروز امسال مربوط به موزه‌های بیرجند و سپس به ترتیب موزه‌های شهرستان‌های سرایان، طبس، قاینات و فردوس بوده است.

وی گفت:‌ موزه باستان ‌شناسی بیرجند با یک هزار و ۲۷۱ نفر بیشترین بازدیدکننده و سپس موزه مردم‌ شناسی بیرجند با یک هزار و ۱۵۰ نفر و موزه مشاهیر و مفاخر استان واقع در باغ و عمارت جهانی اکبریه با ۴۲۳ نفر بازدید کننده در جایگاه بعدی قرار داشتند.

ورود مسافران و گردشگران به خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به آبی و زرد بودن شهرهای استان آزاد بود و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشترین سهم اسکان مسافران را به خود اختصاص داد.

خراسان جنوبی با بیش از ۹۴۲ اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی در مجاورت ۶ استان کشور قرار دارد.