اماکن دیدنی ایران

سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی

ایرنا: مرتضی عربی گفت: گروه گردشگران آلمانی طی یک هفته، سفر خود در خراسان جنوبی را از پایتخت زرشک بی‌دانه دنیا در روستای افین شروع کردند.

وی افزود: این گردشگران به روستای جهانی خراشاد رفتند و در پایان در دیار گل‌های نرگس (شهر خوسف) با رکاب‌زنی تا روستای گردشگری آرک، به سفر خود در استان پایان دادند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین ‌منابع اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌جنوبی گفت: این دو گردشگر آلمانی ورزشکار، اقامتگاه‌های بوم‌گردی را برای اسکان انتخاب کردند تا بتوانند ضمن آشنایی با فرهنگ و تاریخ قهستان و خوراک محلی آن‌، دوچرخه سواری در جاده‌های روستایی بکر را نیز تجربه کنند.

وی اظهار داشت: گردشگران آلمانی بیشترین ورودی گردشگران خارجی به استان را دارا هستند و این به دلیل علاقه آنان به فرهنگ و تاریخ غنی خراسان جنوبی است.

ورود مسافران و گردشگران به خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به آبی و زرد بودن شهرهای استان آزاد بود و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشترین سهم اسکان مسافران را به خود اختصاص داد.

خراسان جنوبی با بیش از ۹۴۲ اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی در مجاورت ۶ استان کشور قرار دارد.

این استان کویری به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و حوله بافی (توبافی) روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند سال ۱۳۹۷ ثبت جهانی شد.

خراسان جنوبی بیشترین سطح زیر کشت زرشک در ایران را داراست و روستای افین شهرستان زیرکوه نیز خاستگاه زرشک بی‌دانه است که در تولید زرشک به‌عنوان پایتخت این محصول شناخته می‌شود و مقصد گردشگران است.