اخبار گردشگری, رپرتاژ خبری, گردشگری و توریسم

محله‌های بالا شهر استانبول

معمولا به‌جز سفرهای داخلی، مردم به تجربه‌های تازه و تماشای دیدنی‌های دیگر کشورها هم فکر می‌کنند. دراین‌میان هستند افرادی که جز سفر به خارج از کشور آرزوی زندگی در آن‌جا را هم در سر می‌پرورانند. یکی از کشورهایی که به‌منظور مهاجرت و خرید خانه و ویلا بین مردم مخصوصا ایران رواج بسیاری دارد، ترکیه است. ترکیه که کشوری بین اروپا و آسیا شناخته می‌شود، یکی از توریستی‌ترین نقاط دنیا به‌حساب می‌آید. البته ترکیه مناطق و قسمت‌های مختلفی برای زندگی و سفر دارد. بعضی از مناطق آن برای سفرهای چندروزه، مناطقی برای کار و قسمت‌هایی از آن‌جا شهرهای معروفی هستند که حتی خود اهالی این کشور هم آرزوی زندگی در آن‌جا را دارند.
شهر استانبول میان همه شهرهای ترکیه یکی از مهم‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهرها به‌شمار می‌رود که سال‌های زیادی به‌عنوان پایتخت سیاسی این کشور منتخب بوده است. درادامه با ما همراه باشید تا محله‌ها و مناطق بالا شهر و معروف ترکیه را که مناسب خرید خانه و مسافرت‌های چند روزه هستند، معرفی کنیم. مطمئنا با مطالعه این مطلب آگاهی شما برای شرکت در تور استانبول افزایش خواهد داشت و این آگاهی انتخاب‌های مناسبی را پیش‌روی شما می‌گذارد. تور استانبول از مشهد طرفداران زیادی دارد؛ هزینه این تور متناسب با زمان سفر متغیر خواهد بود.

مناطق استانبول و شهرسازی آن‌جا
شهر استانبول به‌سبب قدمت بسیار بالا و رفت‌وآمد حکومت‌های متفاوت در آن آثار و ساخت‌و‌سازهای متفاوتی را تجربه کرده که بازدید از آن‌ها موردتوجه همه مردم دنیا قرار می‌گیرد. استانبول از نظر موقعیت مکانی بین دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. به‌نوعی می‌توان نیمی از آن را در آسیا و نیم دیگرش را در اروپا دانست. با علم به این شرایط باید بدانید که خرید خانه در آن‌جا به‌راحتی ممکن نیست و حتما به جمع‌آوری اطلاعات بیشتری احتیاج دارد. به‌این‌منظور شما می‌توانید با شرکت در تور لحظه آخری استانبول که با قیمت کم‌تری هم به‌فروش می‌رسد، راهی این شهر شوید و پس از بازدید کامل از آن دست به انتخاب محله‌هایی برای خرید خانه بزنید. درادامه محله‌های معروف این شهر را معرفی می‌کنیم که آگاهی نسبی به شما پیش از سفر می‌دهد.
منطقه ببک
منطقه ببک یا کودک یکی از معروف‌ترین محله‌های بالا شهر، لوکس و اعیانی این شهر است. از گذشته تابه‌حال حکومتی‌ها و اعیان‌های شهر، این محله‌ را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند. به نظر شما این انتخاب دلیلی جز کیفیت بسیار زیاد آن‌جا داشته است؟
منطقه ببک‌ در مجاورت تنگه بسفر ساخته شده و قرارگیری کنار سواحل تنگه، آب‌وهوایی مدیترانه‌ای و لذت‌بخش را برای این قسمت از شهر رقم می‌زند. بادهایی که با گذر از روی آب‌ها، خنکی را در تابستان به‌ارمغان می‌آورد، نویدبخش لحظاتی دوست‌داشتنی در این قسمت از شهر هستند.
همراه با شرایط آب‌وهوایی مساعد خانواده‌های مرفه استانبول هم در این مطقه اقدام ‌به خرید خانه کرده‌اند. همین مساله امنیت خاطری به شما می‌دهد که دیگر نگران امکانات یا امنیت آن‌جا نباشید؛ زیرا فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی زیادی در آن‌جا دایر هستند.

محله نیشان تاشی
ساختمان‌های بزرگ و فروشگاه‌های عظیم، ساختمان‌های مجلل و حضور برندهای برتر دنیا در فروشگاه‌های این منطقه، اهمیت و شرایط آن را کاملا مشهود می‌کند. شاید بتوان لوکس را بهترین کلمه برای توصیف این منطقه دانست. این محله همان‌طورکه گفته شد محلی برای خرید لباس و وسایل برند است و حتی خیابان‌هایی هم به‌همین دلیل دارد. یکی از خیابان‌های معروف این محله خیابان عبدی ایپکچی است که محل رفت‌وآمد مردم برای خرید وسایل مختلف محسوب می‌شود. بسیاری بر این باور هستند که محله نیشان تاشی استانبول نه برای زندگی بلکه برای سفرهای چند روزه مناسب است؛ زیرا خانه‌ها و زمین‌هایی با قیمت افسانه‌ای دارد. با همه این‌ها هستند افرادی که به خرید خانه در این قسمت از شهر علاقه نشان می‌دهند.
منطقه سلطان احمد
وجود دریا و همجواری با ساحل همیشه یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای مهاجران بوده و خرید خانه در این نوع مناطق موردتوجه آن‌ها است. منطقه سلطان احمد یکی از مناطق قدیمی و البته ایمن شهر استانبول محسوب می‌شود؛ زیرا در این منطقه همه خانه‌ها به‌صورت ضد زلزله طراحی شده و از این بابت امنیت مناسبی دارد.
به‌غیر از این، مرکزیت منطقه در شهر باعث شده تا اغلب امکانات رفاهی مانند فروشگاه‌های بزرگ، دانشگاه، موزه، سینـما، سالن‌های بزرگ و… در آن‌جا ساخته شود که همین دلیل خوبی برای انتخاب سلطان احمد است. با خرید تور استانول و مشاهده قیمت تور استانبول و انتخاب آن می‌توانید به‌راحتی از این قسمت شهر بازدید کنید و اطلاعات خود را برای خرید خانه به بالاترین سطح برسانید.
انواع تور استانبول
تورهای سفر به این شهر به دو شکل تور لحظه آخری استانبول، تور کامل و مستقل ارائه می‌شود. همچنین قیمت تور استانبول با توجه به امکانات و خدمات آن تغییر می‌کند. می‌توانید با انتخاب هرکدام از آن‌ها گشت‌وگذار خوبی را تجربه کنید. مجموعه علی بابا تور استانبول را با قیمتی مناسب عرضه می‌کند. البته اگر ضرب‌المثل پول بیشتر آش بیشتر را قبول داشته باشید، باید تور استانبول مستقل و کامل را انتخاب کنید. اما درهرصورت انتخاب شما به شرایط و میزان هزینه‌ای که قصد خرج‌کردن آن را دارید نیز وابسته است.
لطفا پس از سفر به این شهر و مطالعه شرایط آن تجربیات خودتان را با ما به‌اشتراک بگذارید تا مخاطبان این مطلب نیز انتخاب مناسبی داشته باشند.