اخبار گردشگری

پاییز ۲۰۲۲؛ چشم انداز مصر برای احیای گردشگری

دولت مصر پاییز سال آینده میلادی را به عنوان زمان بازگشت به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا برای صنعت گردشگری این کشور پیش بینی کرده است.

به گزارش دنیای سفر و به نقل از عرب نیوز، «خالد العنانی» وزیر آثار باستانی و گردشگری مصری اعلام کرد گردشگری مصر تا پاییز ۲۰۲۲ به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت.

وزیر آثار باستانی و گردشگری مصر معتقد است بازگشت گردشگری مصر به شرایط پیشین با کمک برنامه های واکسیناسیون کشور و تلاش مسوولان برای توسعه دادن محوطه های باستان شناسی اطراف دریای سرخ و مناطق جنوب «سینا» محقق خواهد شد.

به گفته «العنانی» در سه ماه پایانی ۲۰۲۰، مصر ماهانه بین ۲۷۰ هزار تا ۲۹۰ هزار گردشگر جذب کرده است.

گردشگری یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی مصر به شمار می رود. در سال ۲۰۲۰ بخش گردشگری این کشور چهار میلیارد دلار سود ایجاد کرد؛ این درحالی است که سود حاصل از بخش گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۹، ۱۳.۳ میلیارد دلار اعلام شده بود.

سال گذشته در مجموع حدود ۳.۵ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کردند؛ این درحالی است که در سال ۲۰۱۹ آمار سالانه بازدید از مصر ۱۳ میلیون نفر به ثبت رسیده بود.

در اوایل سال ۲۰۲۰ انتظار می رفت مصر میزبان بیش از ۱۴ میلیون گردشگر باشد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و پیش از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت هایی برای گردشگری دو میلیون گردشگر از مصر بازدید کردند.

به گفته مشاور و سخنگوی وزارت گردشگری مصر، این کشور از جولای گذشته تا اوایل ۲۰۲۱ حدود یک میلیون گردشگر جذب کرده است و با این که این رقم بزرگی نیست اما می تواند در آغاز روند آرام احیای گردشگری موثر باشد.