اماکن دیدنی ایران

کنفرانس باستان‌شناسی ایران و فرانسه

ایسنا: در این کنفرانس که به همت مرکز ایران و فرانسه عصر پنجشنبه ۲۸ اسفندماه برابر با ۱۸ مارس از ساعت  ۱۸ تا ۲۰ به وقت پاریس برگزار می‌شود، تقویت مناسبات و همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور دنبال می‌شود.

یانیک لینتز Yannick LINTZ ـ مدیر دپارتمان هنرهای اسلامی موزه لوور ـ آریان توما Ariane THOMAS ـ مدیر دپارتمان آثار باستان شرقی موزه لوور ـ ، روکو رانت Rocco RANTE ـ محقق و باستان‌شناس در موزه لوور ـ، روح‌الله شیرازی ـ مدرس و محقق در دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان و مدیر انستیتو ملی تحقیقات باستان‌شناسی (ICAR) در تهران ـ، ژولین کنی Julien CUNI  ـ باستان‌شناس و متصدی در دپارتمان آثار باستان ‌شرقی موزه لوور ـ، ژان کلود ووآزن Jean-Claude VOISIN ـ مورخ، باستان‌شناس و نویسنده ـ، آرزو رسولی ـ مدرس دانشگاه و عضوت هیات علمی گروه تاریخِ دانشگاه شهید بهشتی ـ، سباستین گوندِ Sébastien GONDET ـ باستان‌شناس و محقق در مرکز ملی تحقیقات فرانسه CNRS ـ و بنجامین موتن Benjamin MUTIN ـ محقق وابسته در گروه باستان‌شناسی آسیای مرکزی مرکز ملی تحقیقات فرانسه ـ، به عنوان سخنران در این کنفرانس حضور دارند.

علاقه‌مندان به حضور در این ویدئو کنفرانس می‌توانند تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه از طریق ایمیل contact@france-iran.org مکاتبه و اقدام به دریافت لینک حضور در جلسه کنند.

لوور فرانسه پیش‌تر همکاری‌های دیگری با ایران برای برگزاری نمایشگاه داشته است. در اسفند سال ۱۳۹۶ آثاری از لوور به مدت سه ماه در موزه ملی در تهران نمایش داده شد. همزمان با آن، نمایشگاهی با عنوان «باغ رز؛ شاهکار هنر پارسی در قرن نوزدم» با نگاه به دوره قاجار در گالری لوور در شهر لانس فرانسه برپا شد.