اماکن دیدنی ایران

پروازهای نوروز لغو نشده است/ پیش فروش بلیت نوروزی برای هواپیما نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  با بیان اینکه به هیچ عنوان تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با لغو سفرهای نوروزی مطلبی به ما اعلام نکرده است، گفت: سفرهای نوروزی از طریق هواپیما تاکنون لغو نشده و ما هیچ برنامه‌ای هم در این رابطه نداریم.

او ادامه داد: در صورتی که وضعیت هر یک از استان‌های کشور همانند استان خوزستان در رابطه با شیوع ویروس کرونا ویژه و قرمز شود ممکن است طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات خاصی برای آن استان گرفته شود.

ذیبخش توضیح داد: ممکن است پرواز برای استان‌هایی که شرایط ویژه پیدا می‌کنند کاهش یابد و یا لغو شود که در این خصوص ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: هم اکنون استان خوزستان در رابطه با ویروس کرونا در شرایط حاضر قرار دارد بنابراین تصمیمات خاصی از جمله همراه داشتن تست منفی کرونا و همچنین کاهش پروازها را اتخاذ کرده‌ایم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان هواپیمایی برنامه خاصی برای پروازهای نوروز ۱۴۰۰ دارد، گفت: طرح سفرهای نوروزی مانند سال‌های گذشته اجرا نمی‌شود اما ناوگان حمل و نقل عمومی آمادگی لازم را برای انجام سفرهای ضروری خواهند داشت و برنامه‌ریزی‌ها هم در راستای انجام سفرهای ضروری صورت گرفته است.

ذیبخش یادآور شد: در سال‌های گذشته  یک ماه پیش از عید  امکان پیش خرید بلیت وجود داشت اما امسال پرواز فوق العاده یا ناوگان ویژه‌ای برای پاسخگویی به سفرهای نوروزی نخواهیم داشت و فقط سفرهای برنامه‌ای انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی توضیح داد: هم اکنون ممنوعیتی برای خرید و فروش بلیت نوروزی وجود ندارد و مانند سایر ایام سال، متقاضیان می‌توانند نسبت به تهیه انواع بلیت البته پس از استعلام‌گیری از وضعیت سلامت‌شان، اقدام کنند.

او یادآور شد: در سال‌های گذشته به ویژه ایام نوروز، ظرفیت ناوگان را افزایش می‌دادیم اما  امسال تنها سفرهای برنامه‌ای انجام می‌شود.

ذیبخش همچنین با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در صورت لغو (کنسل شدن)، بلیت هواپیما تمامی مبلغ بلیت را عودت خواهند داد، گفت: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا استانی را جزو استان‌های دارای محدودیت تردد اعلام کند مانند استان خوزستان، شرکت‌های هواپیمایی به جهت ترغیب شهروندان بابت سفر نکردن به این مناطق بدون کسر وجهی مبلغ بلیت را استرداد خواهند کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: مرجع اعلام این موضوعات سازمان هواپیمایی کشوری است که تصمیمات آن ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته است و همواره ابلاغ می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان تصریح کرد: در مورد استان خوزستان که شرایط ویژه‌ای برای آن اعلام شده، هزینه بلیت‌های کنسل شده پرداخت می‌شود.