اماکن دیدنی ایران

۶۰ مجتمع پذیرایی در جنوب و شرق تهران فعالیت نوروزی خواهند داشت

ایرنا: فرهاد تایی روز چهارشنبه افزود: این نهاد زیر نظر میراث فرهنگی نظارت کاملی را بر مجتمع های پذیرایی، بین راهی، سفره خانه های سنتی و اقامتی بر عهده دارد.

وی گفت: از وظایف مهم این جامعه کنترل، نظارت و بازرسی از این مجتمع‌ های پذیرایی، بین راهی و سفره خانه های سنتی و اقداماتی است که ابلاغ آن توسط میراث فرهنگی در سال ۹۸ به این نهاد داده شده است.

تایی با اشاره به اینکه در این خصوص فراخوان های لازم را صادر کرده ایم، گفت: تاکنون ۶۰ مجتمع‌ پذیرایی مجوزهای فعالیت خود را از این نهاد دریافت کرده‌اند.

رئیس نمایندگی جامعه حرفه ای مجتمع های گردشگری واحدهای میان راهی جنوب و جنوب شرق استان تهران افزود: در حال حاضر شهرهای ری، ‌ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت در حوزه کاری ما قرار دارند.

وی با بیان اینکه یکی از حسن های این جامعه بهره مندی واحدها از معافیتهای انشعاب آب، برق و گاز تا ۸۰ درصد تخفیف و معافیت مالیاتی است، افزود: این موارد می تواند تاثیر بسزایی در رونق و کسب و کار این مجتمع های پذیرایی داشته باشد.

به گفته وی، هم اینک مجتمع‌ پذیرایی شمس العماره و بازارچه سنتی و صنایع دستی جنوب تهران یکی از مناطق هدف برای گردشگران محسوب می شود.

تایی افزود: درصدد هستیم تا با جانمایی یک مجتمع‌ پذیرایی و سنتی در شهرستان ورامین بتوان خدمات شایسته ای را برای گردشگران داشته باشیم و تاکنون دو محیط برای این کار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در صورت هرگونه تخلف مجتمع‌ های پذیرایی، مردم می توانند آن را به این نهاد گزارش کنند، گفت: بازرسان اتحادیه نظارت دقیقی از مجتمع های پذیرایی و میان راهی در ایام نوروز خواهند داشت.

وی در خصوص اسکان مسافران نوروزی نیز گفت که با افتتاح هتل شهر ری که در دهه فجر سال جاری افتتاح شد این امکان وجود دارد تا مسافران بتوانند از امکانات اسکان آن بهره مند شوند.