اماکن دیدنی ایران

جاهای دیدنی تهران و گنجینه‌‌های پنهان این شهر که باید بشناسید


قاصدک 24

تهران همیشه شهر شلوغی‌ها و رفت‌وآمد‌های مختلف بوده است اما در جای‌جای این پایتخت، گنجینه‌هایی برای سیر و تماشا وجود دارد. مکان‌هایی که حسابی شما را غرق در زیبایی‌های خود می‌کند.

دیدنی‌هایی از تاریخ و فرهنگ و معماری گرفته تا هنر و صنعت. اگر تا به حال به این شهر، نگاهی جز یک شهر صنعتی بزرگ نداشته‌اید، فرصتی فراهم کردیم تا با جاهای دیدنی تهران‌ و خوشمزه‌ترین رستوران‌های آن آشنا شوید. هم سیر و سیاحتی داشته باشید و هم در بهترین ‌رستوران‌ها و کافه‌ها، دلی از عزا و خستگی درآورید. تا پایان همراه ما باشید.

جاهای دیدنی تهران

با شنیدن نام تهران اولین جایی که به ذهن‌تان خطور می‌کند کجاست؟ برج آزادی؟ برج میلاد؟ خیابان ولیعصر؟ بازار تجریش؟ همه‌ی این‌ها جز شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی تهران است اما سری بزنیم به جاهای کمتر دیده و شنیده‌ شده آن تا شناخت بهتری نسبت به تهران‌ پیدا کنیم.

برای عاشقان طبیعت و گل‌وگیاه، باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، بهشت روی زمین است! این باغ که یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان است،‌ سه هزار گونه از گیاهان درختچه‌ای، بوته‌ای و درختی را در خود جا داده است. اگر دیدن از این باغ را در برنامه‌ی سفر خود گذاشتید، بهتر است دست‌کم نصف روز خود را برای گشت‌وگذار کنار بگذارید. در این زمان هم می‌توانید به خوبی از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید هم فرصت کافی برای گردش در این باغ بزرگ‌ را دارید.

میدان حسن آباد هم یکی از جاهای دیدنی است که با معماری ویژه‌ی خود حیرت و تحسین همه‌ی مردم را برمی‌انگیزد. ساخت‌وساز‌های مختلفی در این میدان رخ داده است و در نهایت با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری، شکل امروزی آن ثابت و مورد حفاظت و نگه‌داری قرار گرفته است.

از حال‌وهوای تاریخ و روزگاران گذشته خارج نشویم! کاروانسرای خانات که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد، یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است. این کاروانسرا  دست‌رنج هنر معماران قاجاری‌ست و تا به امروز سرپا مانده است. بازدید از کاروانسرا خانات برای عموم آزاد است. می‌توانید در بازدید از این کاروانسرا،‌ سری به رستوران سنتی آن هم بزنید.

پارک ژوراسیک و آکواریوم و موزه صلح شهر، دو مورد از دیگر دیدنی‌های تهران‌ است. دو پارک زیبا و متفاوت که یکی از آن‌ها جزء قدیمی‌ترین تفرج‌گاه‌ها است، دیگری در میان جدید‌ترین پارک‌هایی که به تازگی در شهر تهران‌ ساخته و افتتاح شده‌اند، دسته‌بندی می‌شود.

پارک شهر به نوعی سمبل تهران شناخته شده و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران است. از بخش‌های جذاب و دیدنی این پارک،‌ آکواریوم و موزه صلح است. در موزه صلح اطلاعات جالبی درباره‌ی دفاع مقدس در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

در پارک ژوراسیک تهران‌ ماکت‌های بزرگ و طبیعی از ۲۸ نمونه دایناسور به نمایش درآمده. شگفتی خاصی که در مورد این ماکت‌ها وجود دارد. همین شگفتی باعث شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این پارک به شهرت و محبوبیت چشم‌گیری برسد.

فناوری ویژه‌ای که در ساخت ماکت‌ها استفاده شده است این ماکت‌ها می‌توانند تا حدودی حرکت هم داشته باشند و یک فضای واقعی و هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان، به خصوص کودکان ایجاد کنند.

تهران گردی

گشت‌وگذار و سیروسفر در گوشه‌‌گوشه تاریخ و هنر شهر تهران‌ تمامی ندارد. برای تکمیل سفر گردشگری خود و چشیدن یک طعم خوشمزه در سفری به یادماندنی،‌ سری هم به رستوران های تهران بزنیم.

اگر دوست دارید تهران‌‍ را از بلندترین نقطه‌ی آن ببینید و در یک منظره‌ی زیبا، خود و عزیزان‌تان را به صرف یک وعده غذای خوشمزه دعوت کنید، چرا بام تهران انتخاب شما نباشد!؟

بام تهران

بام تهران

علاوه بر فودکورت توچال و رستوران‌های بزرگ و مجللی که در بام تهران‌ میزبان شما خواهند بود، غرفه‌های خیابانی و کافه‌های مختلفی هم وجود دارند. می‌توانید از این غرفه‌ها در فصل‌های مختلف‌ سال، خوردنی‌های خوشمزه تهیه کنید. همچنین، در منظره‌ی بی‌نظیری که زیرپای‌تان قرار دارد، خاطره و تصویری به یادماندنی برای خود بسازید.

از شکم‌گردی در بام تهران که بگذریم، تفریحات و بازی‌های هیجان‌انگیزی هم منتظر شما هستند که آدرنالین خون‌تان را حسابی بالا ببرند و تجربه‌ای از هیجان، ترس و سرگرمی را به جا بگذارند. وی آر سیمولیشن توچال، سورتمه بام تهران، پیست اسکی توچال، بانجی جامپینگ، زیپ لاین و تله سیژ توچال از جمله محبوب‌ترین بازی‌هایی است که در این منطقه وجود دارد.

قصد دارید ساعات خوش و متفاوتی را در بام تهران بگذارنید؟ می‌توانید نگاهی به لیست جاهای دیدنی تهران‌ و بام تهرا‌ن در صفحه سفرزون بیاندازید. با توجه به زمان و هزینه‌ای که دوست دارید در این محل صرف کنید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین سرگرمی‌ها را از بین تنوع بسیار بازی‌ها،‌ برای خود انتخاب کنید.

ممکن است در زمانی که مسافر تهران‌ هستید و برای یک سفر کاری یا حتی یک سفر تفریحی کوتاه مدتی را در این شهر می‌گذرانید، به دنبال پیدا کردن یک رستوران خوب باشید.

تهران آنقدر بزرگ و مجهز است که بتواند شما را راضی نگه دارد. با این‌حال اگر دوست دارید در بهترین رستوران تهران غذا بخورید و کیفیتی خوب و رضایت‌بخش تجربه کنید، بهتر است نگاهی به لیست رستوران های تهران‌ کنید.

رستوران ۱۳۳ با یک نام عجیب و متفاوت در محدوده تهرانپارس قرار دارد. یکی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های تهران‌ که در فضایی لوکس و لاکچری به مشتریان خود ارائه خدمات می‌کند.

رستوران دیگری که می‌خواهیم از آن صحبت کنیم،‌ رستوران حس توران است. همانطور که از اسم آن انتظار می‌رود، فضای حاکم بر آن سنتی و اساطیری است. سرویس‌دهی، کیفیت غذا و طراحی داخلی آن همگی درجه یک است.

می‌توانید به کافه رستوران حس توران هم سری بزنید و طعم عالی دم‌نوش‌های آنجا را بچشید.

جمع بندی

چه در تلویزیون و چه در دیگر رسانه‎ها،‌ تهران‌ شهری شلوغ و پررفت‌و‌آمد نشان داده شده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که پایتخت بودن تهران‌در دوره‌‌ی قاجار و پهلوی، باعث شده آثاری تاریخی و ماندگار از آنها به جا بماند. اگر دوست دارید یک بار دیگر به تهران‌ سفر کنید و این بار به عنوان یک سفر گردشگری مسافر آن شوید، سفرزون می‌تواند همراه شما در تمام مراحل سفر باشد. از برنامه‌ریزی، خرید بلیط و انتخاب محل اقامت گرفته تا دیدن بهترین و متفاوت‌ترین جاهای دیدنی تهران. با سفرزون بگرد، بخند،‌ زندگی کن.