اماکن دیدنی ایران

چهاردهمین جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان به پایان رسید

ایرنا: در شب پایانی این جشنواره چندین گروه موسیقی از اقوام ایران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به اجرای زنده پرداختند که این موسیقی برای علاقمندان از طریق فضای مجازی به صورت مستقیم پخش شد.

جشنواره‌ فرهنگ اقوام ایران‌زمین امسال به‌دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ با هدف افزایش نشاط اجتماعی و معرفی فرهنگ اقوام با حفظ تمامی بخش‌های متنوع برای اولین بار در فضای مجازی برگزار ‌شد.

در این دوره محتواهایی از روستاهای شاخص هدف گردشگری گلستان تهیه و در برنامه های زنده چهار شب برگزاری این رویداد برای علاقه مندان عرضه شد.

فروش آنلاین محصولات صنایع‌دستی هنرمندان، اجرای گروه‌های فرهنگی هنری اقوام، مصاحبه با کارآفرینان برتر حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی، برگزاری وبینارهای تخصصی از جمله برنامه‌های این دوره از جشنواره‌ بود.

بر اساس اعلام میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان تعداد زیادی از مردم گلستان و سایر استان‌ها در فراخوان‌ها، مسابقات و نظرسنجی‌های مجازی این دوره از جشنواره‌ شرکت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در مراسم پایانی این جشنواره‌ گفت: جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین با نمایش و عرضه عناصر فرهنگی اقوام اعم از صنایع‌دستی، آداب و رسوم، سنت ها، آئین‌ها، نواها و پوشش محلی، فرصت مغتنمی برای حفظ و صیانت فرهنگ اقوام سطح کشور است.

احمد تجری اظهار داشت: برگزاری مجازی جشنواره‌ اقوام تجربه ای نو برای استان بود و با تجارب به‌دست‌آمده در این دوره، برای برگزاری پربارتر و بهتر اجرای مجازی جشنواره در دوره‌های آتی برنامه‌ریزی خواهد شد.

سال جاری به سبب شیوع کرونا این جشنواره‌ با حضور مجازی اقوام و هنرمندان مختلف ایرانی برگزار می شود.

استان گلستان به دلیل تنوع اقلیمی و تکثر اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف به نگارستان ایران معروف است.

دبیرخانه دائم جشنواره‌ اقوام ایران در گرگان مرکز استان گلستان دایر است.