اماکن دیدنی ایران

لزوم تسهیل زیارت زائران ایرانی عتبات عالیات

تسنیم: نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت  به ریاست حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد و مدیرعامل شرکت مهر و ماه گزارشی از فعالیتها و سرمایه‌گذاریهای این شرکت در شهرهای زیارتی در عتبات عالیات ارائه کرد.

شرکت مهر و ماه با مشارکت بانکها  و سرمایه‌گذاران داخلی و عراقی  در راستای سیاستهای سازمان حج و زیارت برای فراهم کردن امکانات مناسب در راستای تسهیل اسکان زائران در عتبات عالیات راه‌اندازی شده است.

محمدحسین ترابی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت مهر و ماه با اشاره به سرمایه‌گذاران ایرانی و عراقی هتل بین‌المللی کوثر و قصرالجنان در نجف اشرف، از تجهیز 95 درصد هتل کوثر و آمادگی برای پذیرایی از زائران در صورت راه اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اظهار کرد: مدیریت بهره‌برداری و منافعی که با برنامه ریزی مناسب از اینگونه فعالیت ها حاصل خواهد شد از جمله راهکارها برای تسهیل زیارت زائران ایرانی است.

در ادامه این جلسه علیرضا رشیدیان؛ رئیس سازمان حج و زیارت به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق در روزهای آینده در ایران اشاره کرد و از رایزنی با طرف های عراقی در خصوص امکان از سرگیری مجدد سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سفر زائران عراقی به کشورمان خبر داد.

وی گفت: سازمان حج و زیارت در این خصوص با وزارتخانه های بهداشت و کشور نیز درحال رایزنی است تا در صورت موافقت طرف های ذی ربط ایرانی و عراقی مقدمات اعزام زائران به عتبات را به صورت محدود فراهم کند.

این جلسه با گزارش مهران فرشید؛ مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت از اقدامات صورت گرفته برای احداث بنای یادمان شهدای مکه مکرمه و منا در بهشت زهرا(س) و آخرین وضعیت شرکت تعاونی مصرف کارکنان این سازمان ادامه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب و رشیدیان نیز تاکید کردند: طبق مصوبات قبلی، زمینه عضویت همه کارکنان و بازنشستگان سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این شرکت هر چه زودتر باید فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه با برشمردن مناسبت های اخیر، به  فرارسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد و به بیان روایتی از آن حضرت درباره سخنان پیامبر اکرم (ص) و ارزش آن پرداخت.

وی با اشاره به عبارت “من کان یومن بالله و الیوم الاخر فلیقل خیرا او یسکت – هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید سخن حق بگوید یا سکوت کند از رسول اکرم (ص) ” افزود: انسان باید قبل از هر اظهار نظر و بیان هر سخنی، آن را بسنجد و ارزش گذاری کند و تا در آن خیری نباشد سخن نگوید.

وی اضافه کرد: مهم است که انسان طرفدار سخن حق باشد اما نیاز نیست همه آنچه سخن حق می داند، بیان کند مگر آن که در آن خیری نهفته باشد.