اخبار گردشگری, اماکن دیدنی جهان, رپرتاژ خبری

کدام شهر هند از بقیه تمیزتر است؟

 

کشور هندوستان با جمعیتی بیشتر از یک میلیارد و سی صد و شصت و پنج میلیون نفر، دومین کشور پرجمعیت دنیا است (رتبه اول موضوع پرجمعیت بودن در دنیا متعلق به کشور چین می باشد). کشور هند در جنوب قاره کهن آسیا قرار گرفته و بیشتر از سی و پنج شهر بزرگ و کوچک را در دل خود قرار داده است که جمعیت این شهرها از یک میلیون نفر بیشتر می‌باشد و هر کدام از این شهرها از لحاظ دارا بودن ویژگی‌های خاصی قابل بررسی هستند. شهرهایی مانند دهلی نو، بمبئی، آگرا، سورات، حیدرآباد و… از جمله شهرهای مهم و دیدنی و توریست‌پذیر این کشور بزرگ هستند.

 

 

اما آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که سفری به شهرهای این کشور داشته باشید؟

هند سرزمین عجایب و شگفتی‌هاست. بی شک هر کدام از ما که نام کشور پرآوازه و کهنه-تاریخ هندوستان به گوشمان می‌رسد، تصاویری از ازدحام جمعیت در بازارها و بازارچه‌های شلوغ، فیلـم‌های نچندان قابل باور و به اصطلاح بالیوودی و البته عمارت‌های باستانی و مذهبی پر از رنگ و مکان‌های فرهنگی و عبادت‌گاه‌های زیبا به ذهن ما خطور می‌کند که تماشای هر کدام از این‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کوتاهی درباره تمیزترین شهر کشور هندوستان داشته باشیم و به معرفی مکان‌های گردشـگری و آداب و رسوم و فرهنـگ‌های این شهر بپردازیم.

 

تمیزترین شهر هندوستان کدام است؟

یکی از تمیزترین شهر های کشور هند یا به عبارتی می‌توان گفت تمیزترین شهر این کشور، شهر دیدنی و پر از جاذبه‌ی «گوا» می‌باشد که در جنوب غربی هندوستان واقع شده است. گوا دارای دو قسمت بندر گوا و شهر قدیمی گوا است. با زیبایی‌هایی که در این شهر وجود دارد، مطمئنا اولین و بهترین مقصد برای گردشگرانی که به کشور جمهوری هندوستان سفر می‌کنند خواهد بود. جاذبه‌های زیبا و دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد از جمله تپه‌های پرشکوه و سرسبز، مناطق گرمسیری با کشت‌زارهای برنج. همچنین بهترین سواحل دریایی با امکانات بسیار زیاد و مراکز تفریحی در شهر شگفت انگیز گوا واقع شده‌اند که هر سال صدها و شاید هزاران گردشگـر را از داخل و خارج کشور هندوستان به سوی خود می‌کشانند. در کنار سواحل زیبای این شهر، نخل‌هایی بلند قامت قد کشیده‌اند که زیبایی این سواحل را چندین برابر می‌کنند. مردمانی که در این شهر زندگی می‌کنند دارای آداب و رسوم خاصی می‌باشند که گفته می‌شود دلیل آن حکومت چهارصد و پنجاه ساله‌ی پرتغالی‌ها بر این بندر و شهر زیبا می‌باشد. البته ناگفته نماند که نام «گوا» نیز توسط پرتغالی‌ها بر آن نهاده شده است.

 

گردش در گوا

برای گردش با تور هند در گوا باید ابتدا اطلاعات دقیقی از مکان‌ها و عمارت‌های تماشایی، کلیساها، صومعه‌سراها و بقیه‌ی میراث فرهنی و آثار دیدنی آن به‌دست آوریم تا برنامه‌ریزی مناسبی برای بازدید از همه‌ی این‌ها داشته باشیم.

شهرگوا در کنار آثار باستانی همچون تاج محل، غار فیل و … جزء 9 میراثی است که به ثبت جهانی رسیده است.

شاید بتوان گفت که برای بازدید از همه‌ی موزه‌ها و عمارت‌های باشکوه این شهر، بیشتر از یک روز زمان نیاز است. اما نگران رفت‌وآمد و وسیله‌ی حمل و نقل در این شهر نباشید چرا که اتوبوس‌هایی به صورت منظم و مرتب به سمت گوای کهنه حرکت می‌کنند که عمدتا هزینه رفت‌وآمد با آن نیز کم و برای عموم به صرفه هست. مبدأ حرکت این اتوبوس‌ها از پانچیم است. مسیر بین گوای قدیمی و پانچیم هموار است و فاصله‌ی زمانی بین آن‌ها حدود نیم ساعت طول می‌کشد.

 

پس از گشت وگذار در گوای قدیمی، می‌توانید به جزیره زیبای «دیوا» بروید. برای این کار می‌توانید از قایق‌های کوچکی که در کنار ساحل تعبیه شده است استفاده کنید. در جزیره‌ی دیوا باقی مانده‌هایی از قلعه‌ای (که گفته می‌شود ساخت دست پرتغالی‌ها است) وجود دارد که تماشای آن مطمئنأ خالی از لطف نخواهد بود.

از آن‌جا که این قلعه در بلندی‌های واگاتور قرار دارد، می‌توانید از تماشای سواحل و آب‌های زیبا گوا از آن بلندی‌ها لذت ببرید.

 

بهترین زمان برای مسافرت به گوا

ممکن است تمایل هر شخص برای مسافرت به این شهر با توجه به وجود آب و هوای گوناگون در هر زمانی از سال متفاوت باشد. این شهر بندری در اغلب سال آب و هوای گرم و البته بسیار شرجی دارد. از ماه ژوئن تا سپتامپر، باران‌های موسمی در این شهر آغاز می‌شود و بیشترین بارندگی معمولا در ماه‌های آگوست و جولای اتفاق می‌افتد. برای افرادی هم که علاقه‌مند به آب و هوای سرد هستند، مابین فاصله زمانی اواسط سپتامبر تا آخر فوریه معمولا سرما بر این منطقه می‌شود.

 

امکان خرید در شهر گوا

به احتمال زیاد بخش مهمی از هر مسافرت، خصوصا مسافرت‌های تفریحی، به گشت و گذار در بازارها و بازارچه‌ها اختصاص پیدا می‌کند. اگر چه شهر گوا، شهر کوچکی در دل کشور پهناور هندوستان است اما مراکز خرید قابل قبولی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فروشگاه بزرگ بیگ جی اشاره کرد. این فروشگاه که شامل چندین طبقه می‌باشد، انواع وسایل و لوازم مورد نیاز مسافران را تأمین می‌کند؛ از جمله مواد غذایی و رستوران‌های متعدد، لوازم پوشاک برای هر سنی (مردانه ،زنانه و بچه گانه) و حتی وجود رستوران‌هایی مخصوص افراد گیاه‌خوار و همچنین وجود مکان بازی برای کودکان، بر ویژگی‌های مثبت این فروشگاه بزرگ می‌افزاید و به نوعی این فروشگاه را به محبوب‌ترین فروشگاه در گوا بدل کرده است.

 

رسوم و فرهنگ غذایی مردمان این خطه

احتمالا همه‌ی ما از وجود آداب و رسوم خاصی در تهیه و مصرف غذا بین هندی‌ها آگاه می‌باشیم. استفاده از ادویه‌های فراوان و سعی در تهیه و پختن غذا از نعمت‌های طبیعی موجود در اطراف، خوردن غذا با دست و … از ویژگی‌های غذایی اهالی این مناطق است.

 

هندوستان کشور هزار رنگ، شهرهای زیبای زیادی در خود جای داده است که تمیزترین و پاکیزه‌ترین شهر آن «گوا» می‌باشد. این شهر از نظر گردشگرپذیری، جزء بهترین شهرهای آسیا می‌باشد که اقامت اشرافی در هند محسوب می‌شود.. قطعا با سفر به این کشور، سفری شگفت‌انگیز و به یادماندنی را تجربه خواهید کرد. سعی کنید بازدید از این شهر زیبا را حتما از برنامه‌ی سفر خود قرار دهید و خود را از آن محروم نکنید. در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا تمیزترین شهر کشور هند را معرفی و شما را با گوشه‌ای از جاذبه‌های دیدنی و آداب و رسوم مردم این شهر آشنا کنیم.