اماکن دیدنی ایران

۱۱.۳ میلیارد ریال وام خسارت کرونا در بخش گردشگری استان سمنان پرداخت شد

ایرنا: محمد طاهریان روز سه شنبه ابراز داشت: ۱۵۶ پرونده در سه رسته‌ صنایع‌دستی، تاسیسات گردشگری مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان‌ها، هتل‌ها و مراکز خدمات رفاهی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا، در استان سمنان از طریق ثبت‌نام متقاضیان در سامانه کارا تشکیل شده است.

وی بیان کرد: از ۱۵۶ پرونده تشکیل شده برای دریافت تسهیلات جبران خسارت‌های شیوع کرونا از ابتدای امسال تا کنون،  ۷۸ پرونده با پرداخت ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به سرانجام  رسید و پرونده‌های دیگر نیز در حال طی مراحل اداری برای دریافت تسهیلات است.

وی ادامه داد: نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد است و متقاضیان می‌توانند اقساط ۲۴ ماهه را با چهار ماه تنفس از زمان دریافت تسهیلات پرداخت کنند.

طاهریان تصریح کرد: از مجموع ۷۸ پرونده که تسهیلات جبران خسارت کرونا پرداخت شد، ۲۲ پرونده مربوط به دفاتر خدماتی، مسافرتی، گردشگری و زیارتی، سه پرونده مربوط به تاسیسات گردشگری و ۵۳ پرونده مربوط به مراکز تولید و عرضه صنایع دستی بود.
معاون سرمایه‌گذاری، گردشگری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تسهیلات پرداختی علاوه بر جلوگیری از تعطیلی تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی، پایداری اشتغال را در استان رقم زد.

۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۸۱ اقامتگاه بوم گردی، ۵ مهمانپذیر و ۲۳ خانه مسافر و ۳۱ دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری در استان سمنان وجود دارد.

براساس آخرین گزارش، در سال گذشته تاسیسات گردشگری در استان سمنان بیش از یکهزار فرصت شغلی ایجاد کردند.