گردشگری و توریسم

گزارش واشنگتن پست از افزایش فقر در آمریکا

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست به نقل از تحقیقات و سرشماری های جدید گزارش داد که از ماه ژوئن تا نوامبر (تیر- آذر) حدود ۷.۸ میلیون شهروند آمریکایی فقیر شده‌اند.

افزایش شمار فقرا در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دوره تحویل بسته کمک‌های مالی دولت در ایام شیوع کرونا پایان یافته و فشار کووید ۱۹ همچنان بر اقتصاد آمریکا ادامه دارد.

براساس سرشماری انجام شده توسط دانشگاه کلمبیا، تصویب و اجرای اولین بسته حمایتی توسط کنگره در ابتدای سال میزان فقر در آمریکا را کاهش داد و حدود ۱۷ میلیون نفر از خط قرمز فقر خارج شدند. اما در حال حاضر با قطع  طرح‌های حمایتی، میزان فقر در آمریکا روند صعودی پیدا کرده و اکنون بیش از میزان اوایل سال جاری است.

براساس اعلامیه وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، خط فقر برای یک خانواده چهار نفره ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار در سال تعیین شده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور، وزارت بازرگانی ایالت متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه نوامبر ۱.۱ درصد کاهش یافته و به دنبال شیوع ویروس کرونا درآمد خانوارهای آمریکایی نیز پایین آمده است.

کاهش خرده فروشی و پایین آمدن درآمد خانوارها نشان می‌دهد که بهبود اقتصاد آمریکا همچنان در دوران کرونا به کندی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که پرداخت ۶۰۰ دلاری بیمه بیکاری به طور هفتگی که بخشی از بسته کمک مالی دولت به نیازمندان دوران کرونا بود، در پایان ماه جولای (مرداد) منقضی شد.

از آن زمان به بعد تا کنون کنگره از تصویب بسته حمایتی دیگر برای نیازمندان در آمریکا نا توان بوده است.