گردشگری و توریسم

آرسنال به‌سختی یک امتیاز از ساوتهمپتون گرفت

به گزارش ایرنا؛ تیم آرسنال در ادامه رقابت های هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس چهارشنبه شب میزبان شاگردان «رالف هازن هوتل» سرمربی اتریشی ساوتهمپتون بود و با خوش‌شانسی به تساوی یک بر یک رسید تا به امتیاز دست یابد.

«تئو ولکات» که سابقه سال‌ها حضور در آرسنال را دارد در دقیقه ۱۷ برای تیم ساوتهمپتون گلزنی کرد و در دقیقه ۵۲ «اوبامیانگ» با گلزنی برای توپچی های بازی را به تساوی کشاند.

آرسنال با کسب یک امتیاز این دیدار خانگی ۱۳ امتیازی شد و در جایگاه پانزدهم باقی ماند.

ساوتهمپتون نیز با کسب این تساوی با ۲۳ امتیاز جایگاه چهارم جدول را برای خود حفظ کرد.  

در دقیقه ۱۷  این دیدار که در ورزشگاه امارات برگزار شد بازیکنان ساوتمهپتون ازحمله بی محابای بازیکنان آرسنال در زمین خودی بیشترین استفاده را کردند و در یک ضد حمله سریع با کمترین پاس ممکن، توپ را به «تئو ولکات» که  از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ در آرسنال بازی می کرد، رساندند.

 او پس از تک به تک شدن با «برند لنو» سنگربان آرسنال با یک ضربه چیپ توپ را به قعر دروازه چسباند و تیمش را پیش انداخت.

توپچی ها که این نتیجه را باور نداشتند در دقایق باقی مانده به تنها چیزی که فکر می کردند، فقط حمله بود.

در دقیقه ۳۷ یکی از مهاجمان آرسنال در محوطه جریمه ساوتهمپتون سرنگون شد اما «پل تیرنی» داوراین دیداراعتقادی به خطای مدافعان به روی مهاجم توپچی‌ها نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

برنامه حملات توپچی ها دردقایق پایانی نیمه نخست باز هم ادامه یافت اما تلاش آنان برای زدن گل تساوی ثمری نداشت و با پایان یافتن این نیمه بازیکنان برای تجدید قوای خود به رختکن رفتند.

شاگردان آرتتا که تشنه پیروزی بودند نیمه دوم را توفانی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی موقعیت‌های مناسبی برای گلزنی بدست آوردند اما هیچ کدام آنان را به نتیجه دلخواه نرساند.

تا اینکه در دقیقه ۵۲  پیرامریک اوبامیانگ با شوتی زیبا «آلکس مک کارتی» سنگربان ساوتهمپتون را ناکام گذاشت و بازی را به تساوی کشاند.

در این دقیقه توپچی ها در یک حرکت گروهی، پس از چند جا به جایی مدافعان حریف را از جریان بازی خارج و  توپ را به اوبامیانگ رساندند و او نیز با ضربه ای تماشایی کار آنان را تکمیل و تیمش را

به گل رساند.

دستور آرتتا درادامه این دیدار باز هم  طراحی حملات جدید از سوی بازیکنان بود که با اصرار بازیکنان این تاکتیک انجام شد ولی با بد شانسی آنان به گل نرسیدند.

در دقیقه ۸۶ و درحالیکه توپچی ها بدنبال تاکتیک مورد نظر کادر فنی بودند شوت سنگین یکی از مهاجمان حریف با خوش شانسی به دیرک افقی دروازه‌شان برخورد کرد و به بیرون رفت.

 البته دردقیقه ۲+۹۰  «ساکا» با ضربه سر دیدنی توپ را به دیرک افقی دروازه ساوتهمپتون زد و ضربه قبلی بازیکنان حریف را پاسخ داد. درادامه اتفاق خاصی رخ نداد و بازی با تساوی یک بریک تمام شد.

در سایر دیدارهای همزمان نیز این نتایج به دست آمد:

لسترسیتی صفر –  اورتون ۲

لیدزیونایتد ۵ – نیوکاسل ۲