گردشگری و توریسم

آگاهی کامل از مبانی دینی، پیش زمینه ورود به سیاست است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب بارقه اندیشه، یکی از ضرورت‌های ورود به عرصه سیاست را آشنایی با مبانی فکری و تقویت آن برشمرد و اظهار داشت: ورود بدون آمادگی فکری و منطق قاعده‌مند در این عرصه، قطعا با آسیب‌هایی همراه خواهد بود که ضرورت آشنایی با این مبانی را دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قید اسلامی در انقلاب ماهیت اصلی آن را تبیین می‌کند، افزود: انقلاب اسلامی منجر به دگرگونی‌هایی در جامعه شد که باید بر اساس آموزه‌های اصیل الهی، اسلامی پیش برود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آن طور که باید نتوانسته‌ایم انقلاب اسلامی را به طور کامل در جامعه پیاده کنیم، تصریح کرد: واقعیت‌های موجود در عالم سیاست، انطباق کامل با شعارها، اهداف و آرمان‌های ما ندارد، اما اصل حرکت انقلاب مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی است و در این مسیر نیز در حال حرکت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: با مشاهده ادبیاتی که در این کتاب توسط رهبر معظم انقلاب به کار رفته شده، انصافا به ادبیات قابل توجهی خصوصا در حوزه آموزه‌های اجتماعی و اسلامی برخورد می‌کنیم که همراه با نوآوری است، ویژگی که بسیاری از طلاب در آن دوره از آن بهره‌مند نبودند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم‌ها، می‌تواند تبلیغ مجددی برای اصل کتاب باشد، عنوان کرد: نوع ادبیات حضرت آقا در این کتاب متعلق به دهه ۵۰ است، یعنی در دوره‌ای که ایشان حدود ۳۶ ساله بودند و این نشان از قابلیت‌های فکری رهبر معظم انقلاب در سنین جوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بعد از شهید مطهری، حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری را برای مدیریت فرهنگی و فکری دانشگاه معرفی کردند، اظهار داشت: این منظومه فکری که متناسب با فکر شهید مطهری و شهید بهشتی و امثال این بزرگان است، باید در جامعه امروز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم تبیین و تفسیر این مجموعه در جلسات دانشجویی، گفت: متاسفانه در تبیین این کتاب در جامعه و در بین جوانان کوتاهی‌هایی صورت گرفته است که امروز باید این کم کاری‌ها را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: علت اینکه افرادی در اوایل انقلاب از آنها به عنوان انقلابی افراطی یاد می‌شد و امروز به ضد انقلاب تبدیل شده‌اند، این است که رفتارهای آنها از یک منطق صحیح تبعیت نمی‌کرده و به جای آنکه منطق محور باشند، به صورت منفعت طلب وارد این عرصه شده بودند.

کتاب بارقه اندیشه، شامل هجده جلسه مجموعه تدریس‌های حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی، که محوریت آن طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم است و به همت هسته معارف اسلامی مرکز تحقیقات رکتا بسیج دانشجویی استان همدان گردآوری شده است.