گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

گذر ورزشی در سنندج ایجاد می‌شود

به گزارش ایرنا، حشمت‌الله صیدی روز دوشنبه در بازدید از روند احداث این پروژه اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی، نصب ست‌های ورزشی و احداث زمین‌های ورزشی در نقاط مختلف سطح شهر می‌تواند در ارتقای نشاط و شادابی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این دوره شورا و شهرداری احداث زیر ساخت‌های ورزشی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های سطح شهر است، گفت: احداث مسیر دوچرخه‌سواری در آبیدر و آغاز احداث چند زمین ورزشی در بلوار معلم و شهرک بهاران از جمله اقدامات در راستای احداث اماکن ورزشی است.

شهردار سنندج افزود: در بوستان تازه احداث شده ۲۰ هکتاری کوچکه ره ش هم توجه خاصی به احداث زمین‌های ورزشی شده و چندین زمین ورزشی نظیر فوتسال، بسکتبال، تنیس روی میز، سایت پیاده‌روی، صخره‌نوردی و ست ورزشی نصب شده است.

وی یادآور شد: یکی از پارک‌هایی که همواره پذیرای جمع کثیری از شهروندان و گردشگران بوده پارک پیشکسوت است بر همین اساس تصمیم به ایجاد گذر ورزشی در این پارک گرفته شد.

صیدی اظهار داشت: این گذر ورزشی شامل احداث زمین والیبال، بسکتبال، بدمینتون، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و اسکواش است‌.

وی افزود: هم‌اکنون آسفالت و بهسازی معابر پارک پیشکسوت توسط شهرداری منطقه سه انجام شده و خط کشی، نصب سیستم روشنایی، نصب سکوی تماشاچی از دیگر اقدامات در راستای احداث این  گذر ورزشی است.

شهردار سنندج ابراز امیدواری کرد،: با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در دیگر پارکها و تفرجگاههای سطح شهر بتوانیم در راستای ترغیب شهروندان به ورزش و ارتقای روحیه و نشاط همشهریان گام‌های اساسی برداریم.

 شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.