گردشگری و توریسم

معاون استاندار: شهرک‌های صنعتی در شرق اصفهان گسترش می‌یابد

گسترش شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای شتاب توسعه پایدار اقدامی موثر و تعیین‌کننده در استان اصفهان است و با سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها می‌توان در جهت جهش تولید گام‌های موثری برداشت.

تاکنون ۷۵ مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده و از میان آنها ۷۰ مورد به بهره برداری رسیده است.

اصفهان با ۱۲ هزار هکتار از نظر تعداد و اراضی شهرک‌های صنعتی مقام نخست را در کشور دارد، حفظ واحدهای صنعتی و تولیدی موجود و حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید، از برنامه‌های مهم دولت محسوب می‌شود و احیای این واحدها به عنوان راهکاری موثر در راستای توسعه اصفهان است که می‌تواند به اقتصاد این استان رونق بیش از پیش ببخشد.

حسن قاضی عسگر روز یکشنبه در حاشیه سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقرر شد پس از بازدید با حضور استاندار و رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان برنامه گسترش شهرک‌ها را در این مناطق عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: سیاست کلی استان این است که توسعه صنایع فولادی در غرب اصفهان را به دلیل آلایندگی‌ها و مسائل زیست محیطی متوقف شود زیرا بار جدیدی از آلایندگی‌ها بر اصفهان می‌افزاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: صنایع فولادی باید به شرق اصفهان هدایت شوند زیرا ظرفیت بیشتری در این منطقه حاکم است که امیدواریم این برنامه‌ها عملیاتی شود.

وی گفت: ایجاد گروه کاری نوآوری برای معادن و صنایع معدنی بود که نقاط قوت این گروه کاری مطرح و مصوب شد که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از خدمات دانشگاهیان در حوزه معادن و صنایع معدنی بیشتر استفاده کنیم.

قاضی عسگر بیان کرد: همچنین در جلسه امروز گزارشی از مسائل و مشکلات در واگذاری وام‌های اشتغال روستایی ارایه شد.

وی ادامه داد: مواردی از مسائل برطرف و مقرر شد براساس اولویت‌های مشخص و تعریف شده وام‌های توسعه اشتغال روستایی واگذار و بانک‌ها در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: در این راستا اگر فرد وام گیرنده از برنامه‌های تدوین شده دچار انحراف است هماهنگی‌های بیشتری اعمال شود.

ارائه گزارش فنی و نظارتی از اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان از جمله دستور کار جلسه امروز بود.

براساس گزارش آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی در استان اصفهان در پاییز امسال ۴۶.۱ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش داشت.

نسبت اشتغال در این استان نیز در پاییز ۹۸، ۴۱.۱ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.