گردشگری و توریسم

مرغ به قیمت مصوب تنظیم بازار رسید

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی افزود: تمام تلاش دست اندرکاران تنظیم بازار و دولت، کنترل روند افزایشی قیمت مرغ طی هفته های اخیر بوده است.

وی با توجه به تفکیک وظایف میان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، تصریح کرد: مطابق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مشکلات مرتبط با تولید از جمله ساماندهی تولید، کشتار، حمل و تحویل به شبکه های توزیع عمده فروشی در حیطه وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی است.

دبیر ستاد تنظیم بازار با تأکید بر نقش رسانه ملی در ایجاد فضای مناسب برای تنظیم بهتر بازار، خاطرنشان کرد: رویکرد رسانه‌ها در شرایط کنونی که اقتصاد داخلی با هجمه ‌های شدید تحریم‌های اقتصادی مواجه است و انواع تهدیدها و فشار بیرونی بر تولید و بازار داخلی وارد می شود، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ایجاد همدلی بین مردم، دولت، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز اعلام شده بود که قیمت مصرف‌کننده به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

ستاد تنظیم بازار با رصد قیمت و کنترل بازار گوشت مرغ بر جلوگیری از افزایش قیمت و چندنرخی شدن آن در نقاط مختلف کشور تاکید کرده است.

بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و در راستای اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، همه فرایندهای مرتبط با تولید و عرضه گوشت مرغ، از تامین نهاده تا تولید و عرضه به عمده‌فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده است و همه دستگاه‌های عضو کارگروه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف مکلف به همکاری هستند.