گردشگری و توریسم

۳۵ دستگاه آسانسور غیراستاندارد در قزوین پلمب شد

سیروس صارمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مالکان واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری ۱۰۰ آسانسور در استان قزوین نیز طی مدت یاد شده از سوی شرکت های بازرسی استاندارد برای رفع نواقص و استانداردسازی آسانسورهای خود اخطار و تذکر گرفته اند.پ

مدیرکل استاندارد قزوین اظهار داشت: آسانسورها یک وسیله نقلیه عمومی به شمار می روند که مانند سایر وسایل نقلیه به نگهداری، تعمیر و سرویس های ادواری نیاز دارد و بی توجهی به این موضوع می تواند خطرات جانی به همراه داشته باشد.

این مسوول همچنین گفت: آسانسورهای نصب شده در تمامی ساختمان ها مشمول استانداردهای اجباری هستند و شهرداری ها اجازه ندارند پیش از دریافت گواهی تاییدیه ایمنی استاندارد آسانسور برای ساختمان ها پایان کار صادر کنند.

مدیرکل استاندارد قزوین با بیان اینکه آسانسورها به طور ماهانه نیازمند بازرسی ادواری از سوی شرکت های صلاحیت دار هستند،افزود: اعتبار گواهی های تاییدیه ایمنی آسانسورها یکساله است و پس از آن نیازمند بازرسی و تمدید دوباره است.

صارمی همچنین اظهار داشت: مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور باید در موقع لازم اقدام به درخواست بازرسی و تمدید گواهی تاییدیه ایمنی کنند، در غیر این صورت مسوولیت هرگونه حادثه در آسانسور برعهده آنان است.

استاندارد آسانسور از سال ۱۳۸۳ در کشور اجباری شده است.