گردشگری و توریسم

روسیه احداث خط پرحاشیه لوله گاز به آلمان را ازسرگرفت

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: کشتی ویژه لوله گذاری فورتونا (متعلق به روسیه) روز جمعه لوله گذاری برای طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ را در آبهای آلمان ازسرگرفت.  

لوله گذاری در عمق ۳۰ متری انجام می گیرد و کشتی روسی در نزدیکی منطقه روستوک آلمان به احداث خط لوله گاز می پردازد.

خط لوله گاز جریان شمالی-۲ برای انتقال سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان برنامه ریزی شده که بخشی از برنامه شرکت روسی گازپروم برای رهایی از اتکا به مسیر کنونی اوکراین برای گاز رسانی به اروپا است.
فاز نخست این خط لوله به آلمان که ۱۲۲۲ کیلومتر است، سال ۲۰۱۱ به بهره برداری رسیده و سالانه بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را به این کشور اروپایی منتقل می کند.
هزینه ساخت مرحله دوم این خط لوله حدود هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو برآورد شده است که گازپروم و چند شرکت اروپایی دیگر اعتبار مالی آن را تامین می کنند.
اجرای این طرح، گاز روسیه را ارزان تر به بازارهای مصرف اروپایی می رساند، زیرا هزینه ترانزیت که اکنون به اوکراین و کشورهای دیگر مسیر پرداخت می شود، حذف خواهد شد و این کاهش بها برای مسکو به عنوان موفقیت عاملی است تا خریداران بیشتری جذب کند.
آمریکا و اوکراین از مخالفان این طرح انرژی روسیه هستند.

به گزارش رسانه های روسی، کنگره آمریکا به تازگی بودجه دفاعی این کشور را تایید کرد که در آن گسترش تحریم ها در مورد طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ پیش بینی شده است.

“دیمیتری پسکوف” سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اخیرا در این باره گفت که باتوجه به اقدامات آمریکا علیه طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲، روسیه همه اقدامات ممکن برای دفاع از منافع خود در این طرح را بکار خواهد بست.