گردشگری و توریسم

۶۴ مبتلای قطعی به کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان سمنان شناسایی شد

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: مرگ یک تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از ظهر پنجشنبه تا ظهر امروز جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان سمنان را به ۸۱۵ تن رساند. 

وی بیان کرد: ۶۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر امروز جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۹ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

بنا بر این گزارش، ۱۸۲ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و  ۵۲۳ نفر رسید و  ۱۳ هزار و ۳۸۴ نفر به صورت سرپایی در کل استان سمنان درمان شدند.  

در این گزارش آمده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.  

ررئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۴۴۱ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند و در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۰ الی ۲۱ آذر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۳۶ نفر رسیده است و ١٠ هزار و ۴۰۵ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

نوید دانایی ادامه داد: مجموع موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به ۳ هزار و ۳۸۵ نفر رسید و  از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۹۷ نفر فوت شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۳۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۷۲۸ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹ هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵ هزار و ۷۶۰نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۲ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.