گردشگری و توریسم

گزارش سی ان ان از روزهای سیاه بیمارستان های آمریکا

به گزارش ایرنا از سی ان ان، بیشتر آمریکایی ها اگرچه به ویروس کرونا مبتلا نشده اند اما از افزایش بستری شدن شمار مبتلایان کرونایی در بیمارستان ها  در رنج هستند.  

داده های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می دهد که در هفته گذشته ظرفیت حداقل ۲۰۰ بیمارستان پر شده و بیش از ۹۰ درصد از کل تخت های بخش آی سی یو  یک سوم کل بیمارستان ها اشغال شده است.

به  گزارش سی ان ان، با وخیم شدن اوضاع کرونا در کشور، بیماران  ۴۶ درصد از کل تخت های ای سی یو بخش کارکنان را نیز اشغال کرده اند، این در حالی است که درصد اشغال تخت های کارکنان در هفته اول نوامبر ۳۷ درصد بود.

پزشکان می گویند که آمار مبتلایان در آمریکا طی روزهای آتی بدتر خواهد شد، زیرا پیش بینی شده پس از برگزاری مراسم شکرگزاری شمار مبتلایان و مرگ و میر و شمار افراد بستری شده در بیمارستان ها افزایش خواهد یافت.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، افزایش چشمگیر سفرهای تعطیلات روز شکرگزاری پیامدهای زیادی داشته است و در جشن سال نو میلادی شدت پیدا خواهد کرد و کریسمس امسال، آمریکا شاهد جهش قابل توجه شیوع این بیماری خواهد بود.

شبکه خبری ای. بی. سی نیوز درگزارشی درباره سفر میلیون ها آمریکایی  که می تواند پیامدهای وخیم و موجب  شدت همه گیری ویروس کرونا را در روزها و هفته های آتی به دنبال داشته باشد،   نسبت به انتشار واکسن کرونا و تاثیر گذار بودن آن ابراز تردید کرد.

شبکه خبری سی ان ان یکی از مشکلات پیش روی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا را برخورد با شیوع بیماری کووید-۱۹ عنوان کرد و افزود، ترامپ در واقع با تمرکزی بر موضوع پیروزی مجدد خود درانتخابات، مساله کنترل این بیماری در آمریکا را رها کرده است.

دکتر آشیش جه رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون می گوید: اوضاع واقعاً بد است، آنچه در طی چند هفته گذشته مشاهده کرده ایم، افزایش شدید مبتلایان است و آنچه ما از ابتدای این همه گیری می دانیم آن است که ابتلا شدن با بستری در بیمارستان همراه است و سپس با مرگ همراه می شود.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۸۶ هزار و ۳۱۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و یک هزار و ۴۵۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۱۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۲۹ نفر و مرگ و میر نیز به ۲۹۸ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون ۹ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر گزارش شده است.