گردشگری و توریسم

کشته‌های روزانه کرونا در آمریکا از سه هزار نفر گذشت

به گزارش ایرنا، با سردتر شدن هوا و رعایت نکردن مردم در تعطیلات مربوط به روزهای شکرگذاری، آمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا روندی صعودی به خود گرفت.

از این رو، منابع خبری آمریکا شامگاه چهارشنبه اطلاعات تایید شده‌ای را منتشر کردند که تنها در این روز، سه هزار و ۴۶ نفر جان باخته‌اند که بالاترین رکورد در ۱۰ ماه گذشته است.

رکورد قبلی مربوط به یک هفته پیش بود که ۲ هزار و ۸۰۲ نفر در یک روز مرده بودند. همچنین در آن رو، ۲۱۹ هزار و ۳۹۴ نفر در یک روز گرفتار کووید-۱۹ شده بودند.

رقم مبتلایان به این بیماری در روز چهارشنبه ۱۸۹ هزار و ۹۲۵ نفر اعلام شده است.

جمهوری‌خواهان به تبعیت از دونالد ترامپ و سایر مقامات این حزب، اعتقادی به رعایت دستورالعمل‌های مربوط به پیشگیری از این بیماری ندارند و گفته می‌شد، گردهمایی‌های انتخاباتی ترامپ به محلی برای شیوع هرچه بیشتر کرونا تبدیل شده است.

در تازه‌ترین موارد ابتلا، ۲ وکیل شخصی ترامپ از جمله رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک هم به این بیماری دچار شده‌اند.

اما جو بایدن رئیس جمهوری منتخب که مبارزه با کرونا را در اولویت دولت خود قرار داده است، روز گذشته اعلام کرد در ۱۰۰ روز نخست دولت خود، فرمان استفاده همگانی از ماسک در اماکن عمومی را صادر خواهد کرد.

آمریکا با داشتن ۱۵ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۶۸۸ مبتلا به کووید۱۹ و ۲۸۷ هزار و ۵۰۶ جان باخته ناشی از این بیماری، رتبه نخست آسیب از این ویروس را در جهان به خود اختصاص داده است. 

ترامپ پیش بینی کرده بود حداکثر کشته شدگان آمریکایی در اثر کووید-۱۹ حدود ۶۰ هزار نفر خواهند بود اما اکنون این رقم به ۵ برابر آن نزدیک می‌شود.