گردشگری و توریسم

۲۲۰۰ واحد صنفی با اجرای طرح "شهید سلیمانی" در بوکان بازرسی شد

محمد عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن مفاد دستورالعمل مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در قالب طرح شهید سلیمانی، آموزش و توجیه داوطلبان تیم بازرسی هلال احمر انجام و سازماندهی آنها در قالب هشت تیم در محلات مختلف انجام شد.

وی ادامه داد: این داوطلبان با نظارت مستقیم بازرسان سلامت محیط و کار، نسبت به آموزش و تکمیل چک لیست مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی اقدام می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: در این مدت از ۵۷۱ واحد صنفی در رسته‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و هزار و ۶۶۸ واحد کارگاهی بازدید شد.

عباسی، با بیان اینکه در این بازدیدها مشخص شد که ۷۳ درصد از واحدهای صنفی در رسته‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی اقدام به رعایت پروتکل بهداشتی می‌کنند، اضافه کرد: این آمار در واحد کارگاهی ۵۳ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: از ابتدای شروع اجرای طرح “شهید سلیمانی” تاکنون در این شهرستان همچنین ۶ واحد صنفی پلمب و ۴۲۱ واحد نیز اخطار بهداشتی دریافت کردند.

“عباسی”، هدف از همکاری داوطلبان هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار، کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی جهت قطع زنجیره بیماری کرونا و صیانت از سلامت هموطنان اعلام کرد و افزود: در این بازرسی‌ها هیچ‌گونه مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی انجام نمی‌گیرد.

وی از همه شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹، مراتب را از طریق شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶ فوریت سلامت محیط و کار به مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند.

بوکان در حال حاضر از مناطق نارنجی به‌شمار می‌رود که تردد خودروها در سطح شهر از ساعات ۲۱ تا چهار صبح در آن ممنوع است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و سومین شهر پرجمعیت این استان به شمار می‌رود.