گردشگری و توریسم

۵۵۰ هزار اصله نهال برای توسعه باغات لرستان نیاز است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون نهال مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور اظهار داشت: از این مقدار، ۱۱۵ هزار اصله از طریق تولیدکنندگان داخل استان و مابقی توسط تولیدکنندگان مجوز دار سایر استان ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه نهال با نظارت کمیته فنی نهال انجام می شود اظهار داشت:‌ با توجه به استقبال باغداران از گونه‌های خشکبار شامل گردو، بادام و پسته، تامنی نهال برای این محصولات در دستور کار است.

حسنی مقدم اضافه کرد: همچنین باتوجه به توسعه کشت گیاهان دارویی در لرستان، دریافت مجوز تولید نشاء گیاهان دارویی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

سطح زیر کشت باغات لرستان ۴۴ هزار هکتار است و ۳۱۰ هزار تن انواع میوه از این سطح برداشت می شود که معادل ۱.۶ درصد میوه کشور است.

لرستان رتبه ۲۱ تولید میوه را در کشور دارد ؛ با برداشت سالانه ۳۰ هزار تن انجیر سیاه، رتبه نخست تولید این میوه را در کشور دارد؛ رتبه دوم تولید انار با ۶۵ هزار تن و رتبه دوم تولید گردو با ۲۱ هزار تن را به خود اختصاص داده و با برداشت سالانه ۷۰ هزار تن سیب جز ۱۰ استان برتر کشور در خصوص این است.