گردشگری و توریسم

۴ هزار شهروند میاندوآبی از خدمات طرح "ناظران سلامت" بهره‌مند شدند

نادر افشارلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح جهت جلوگیری از شیوع کرونا و همزمان با اعمال محدودیت‌های کرونایی با تشویق عموم شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط هلال احمر و با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ۲۸ امدادگر زن و ۵۳ امدادگر مرد به صورت داوطلبانه در قالب ۴۹ تیم که پیشتر آموزش‌های لازم را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دریافت کرده بودند، در سطح شهر فعالیت داشته و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شهروندان و واحدهای مختلف صنفی نظارت داشته و تذکرات لازم را به آنان ارایه دادند.

وی بیان کرد: این طرح در ۸۵ نقطه از میاندوآب‌ و با مشارکت و همکاری سایر تیم‌ها شامل ۳۳۳ نفر نیروی مراقبتی و ۲۹۷ نفر نیروی حمایتی از سایر سازمان‌های دخیل اجرا شد.

رییس هلال احمر میاندوآب‌ گفت: فعالیت تیم‌های ناظران سلامت در موضوع‌های تکمیل چک لیست‌های مربوطه همراه با ارایه آموزش، اقناع سازی، دعوت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری در فروشگاه‌ها، مشاوران املاک، دفاتر پیش‌خوان، داروخانه، آژانس‌های تلفنی و سایر مراکز پرتردد میاندوآب اجرا شد.

از ابتدای شیوع کرونا در میاندوآب تاکنون هفت هزار و ۹۰۶ نفر ابتلای قطعی به این ویروس در این شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.