گردشگری و توریسم

خبرهای کوتاه استان اصفهان

 فریدن

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری فریدن گفت: کمیته امداد امام ‌خمینی(ره) نقش موثری در رفع مشکلات محرومان و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه دارد.

علیرضا روستایی روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید کمیته امداد شهرستان فریدن اظهار داشت: تشکیل و پایه‌گذاری این نهاد، یکی از خدمات ارزنده انقلاب و طرح‌های ارزشمند و ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

به گفته وی، جایگاه کمیته امداد این شهرستان بدلیل جمعیت زیاد مددجویان و فقر اقتصادی حاکم بر منطقه وسیع فریدن ناشی از نبود صنایع، بیکاری فصلی کشاورزان و شرایط ناشی از شیوع کرونا بعنوان فعالان اقتصادی و در نتیجه نبود خیریه‌های توانمند در شهرستان، بسیار مهمتر بوده است.

معاون فرماندار فریدن ادامه داد: نگاه ویژه مسوولان استانی و پیگیری مداوم مدیر شهرستان برای کاهش مشکلات محروماناین خطه، درماه‌هایی که کرونا همچنان می‌تازد، ضروریست.

حسین کریمی در این نشست بعنوان رییس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه فریدن، منصوب و از زحمات بشیر زالی رییس سابق، قدردانی شد.

شهرضا

رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا گفت: ۵۰۰ هکتار جو مالتینگ در این شهرستان کشت شده است.

مرتضی کافی با بیان‌اینکه این مقدار جو از ارقام گرس و فورتون در مزارع شهرستان کشت شده است، افزود: این ارقام از نمونه‌های پُرمحصول قابل استفاده در صنایع مالت‌سازی است.

وی از جمله مزایای این رقم جو را عملکرد بالا و مقاومت به سرمای هوا عنوان کرد و افزود: در سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ هکتار از این نوع جو کشت شده بود.

گلپایگان

یک انبار شامل اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال در گلپایگان شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی این شهرستان از دپوی اموال مسروقه در یک انبار مطلع شدند و این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ علی سبحانی تصریح کرد: در بازرسی از این انبار، تعداد زیادی دستگاه بُرش، انواع کابل فشار قوی و مقادیر زیادی سیم برق، دستگاه پروژکتور، کنتور برق، دستگاه موتورجوش، دینام، چند دستگاه دوچرخه اسقاطی، لوازم آشپزخانه، فنس و گاردریل کشف و ضبط شد.

وی ارزش اموال کشف شده از این انبار را یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سه سارق این پرونده شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

رییس پلیس گلپایگان همچنین از کشف ۱۵ دستگاه ماینر قاچاق از یک انبار متروکه در این شهرستان خبر داد.

سبحانی بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از یک انبار ۱۵ دستگاه ماینر قاچاق و یک دستگاه کیس “DVR” به ارزش ۱۶ میلیارد ریال کشف کردند.

وی ادامه داد: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده شد.

شهرضا

رییس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) شهرضا گفت: بعد از تحویل دستگاه “MRI” به این مرکز درمانی در اردیبهشت سال جاری، پروژه ۶۰ روزه نصب آن و اقدامات عمرانی لازم اجرا شد.

به گفته دکتر مهری، قرار بود این دستگاه در مرداد امسال به بهره‌برداری برسد اما بدلیل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، شیوع گسترده ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌های شدید بین المللی در ترخیص کالاها در تمام کشورها هیچکدام از شرکت‌های خارجی حاضر به تحویل حجم زیاد مایع هلیوم در یک یک نوبت نشدند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌ انجام شده از تیر ۹۹ توسط دانشگاه علوم پزشکی و مسوولان بیمارستان، حدود سه هزار مایع هلیوم بصورت چندنوبت از طرف شرکت واردکننده دستگاه MRI امروز صبح به گمرگ شهریار تهران وارد شد که بعد از تزریق مایع به دستگاه و کالیبره کردن، ۴۵ روز دیگر شاهد بهره‌بردای از آن خواهیم بود.

میمه

۸۲ تُن سیمان با استفاده از درآمد حاصل از فروش پروانه شکار برای بازسازی روستاهای منطقه موته از توابع بخش میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه تامین شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در همین زمینه گفت: با توجه به لزوم برخورداری اهالی روستاهای مناطق تحت مدیریت محیط زیست از درآمدهای دولتی حاصل از فروش پروانه‌های شکار، این یگان موفق به تامین و توزیع ۸۲ تُن سیمان برای بازسازی سازه‌های آبیاری در روستای مستقر در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته شد.

مرتضی جمشیدیان خاطرنشان کرد: این حجم سیمان در ۲ محموله ۲۵ تُنی و یک محموله ۳۲ تُنی بین روستاهای هستی جان، موته و رباط ترک برای بازسازی جوی‌ آب این روستاها تحویل روستاییان شده است.

سال گذشته نیز هشت فقره پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به شکارچیان متقاضی در این منطقه اعطا شده بود.