گردشگری و توریسم

اردوغان به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «رجب طیب اردوغان»  در این سفر دو روزه با «الهام علی اف» رییس جمهور آذربایجان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

در بیانیه دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه آمده است، اردوغان و علی‌اف در رژه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر ماه جاری) به مناسبت پیروزی آذربایجان در جنگ قره باغ شرکت خواهند کرد.

قرار است در این سفر دو طرف در خصوص همکاری‌های مشترک و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت و گو و همچنین توافق‌های همکاری و یادداشت‌های تفاهمی میان آنکارا و باکو امضا شود.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای، نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروع کننده حمله دانست.

سرانجام به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۱۹ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید و ارتش مسکو وظیفه صلحبانی و تحقق آتش بس را به عهده گرفت.

روسیه در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبانی خود را در قالب حدود ۲ هزار نیرو به همراه تجهیزات به قره باغ اعزام و ۲۳ پست دیده بانی نیز تاسیس کرده است.